سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت رفقای فوتسالی در تهران؛

فراموشی گرند پریکس، سکوت داوران، دوباره هیاهوی لیگ برتر

هفته هفتم رقابت های لیگ برتر فوتسال پس از دو هفته تعطیلی از امروز آغاز مي‌‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، لیگ برتر فوتسال کشورمان که پس از برگزاری بازی‌های هفته ششم به دلیل سفر تیم ملی به برزیل و انجام رقابت های گرند پریکس به طور موقتی تعطیل شده بود حال پس از گذشت دو هفته و کسب مقام سومی توسط تیم ملی کشورمان دوباره از سرگرفته می شود.

گفتني است؛ تعطیلی لیگ همراه با اعتراض شدید به داوری بود در همین راستا بسیاری از تیم‌های لیگ برتری به سوت‌های هدفدار داوران ایمان آوردند و از کمیته فوتسال خواستار رسیدگی و افزایش نظارت بر قضاوت رقابت‌ها شدند حال آغاز دوباره لیگ همراه با حساسیت بیشتر تیم ها به نحوه داوری ها خواهد بود از سوی دیگر وقفه در لیگ برای تیم ها فرصت مناسبی ایجاد کرد تا به شرایط ایده آل برسند با وجود اینکه فقدان بازیکنان ملی پوش تأثیر بسزایی در نحوه برگزاری تمرینات آنها دانست اما تیم هایی که به دلیل مشکلات در لحظات پایانی پا به رقابت ها گذاشته بودند زمانی برای آمادگی یافتند و برخی نیز به از خستگی حاصل از تمرینات طولانی شکایت داشتند در وضعیت مطلوبی قرار گرفتند تا رقابت های بین برتری ها که در این فصل جذاب و نزدیک به هم است ادامه پیدا کند.

با آغاز هفته هفتم لیگ برتر تیم گیتی پسند اصفهان در ماهشهر به مصاف رقیب قعرنشین خود می روند گیتی پسند که به دلیل تصمیم باشگاه مبنی بر عدم حضور ملی پوشانش درگیرند پریکس اردو و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشت برای کسب امتیاز و جبران عملکرد نه چندان دلچسب خود در چند هفته گذشته عازم ماهشهر می شود تا نقطه پایانی بر اعتراض هواداران و جلسه صبح و شب هنگام هیات مدیره می گذارد.


تیم اصفهانی که هم اکنون در شرایط مطلوبی قرار گرفته و برخلاف گذشته نسبت به دیگر تیم ها قدرات بیشتری دارد جایگاه دوم جدول را به خود اختصاص داده و در فکر جهش یک پله ای است رقابت این تیم با غیر صنعتی ماهشهر که در کسب حتی یک امتیاز ناکام بوده شیرینی خواهد بود در آغاز دوباره لیگ و کسب امتیاز بازی.

لازم به ذکر است: دیگر رقابت هفته هفتم به رویارویی ابطحی با حفاری تیم فصل گذشته اش مربوط می شود ساوه ای ها که میزبان دیدار هستند در حالی به مصاف حفاری می روند که از لحاظ جدولی شرایط خوشایندی ندارد و رده یازدهم را به خود اختصاص داده است در آن سری چندان ناظم الشریعه که در هفته ششم قصد جدایی از حفاری ها را داشت با تغییر و تحولات جزئی در تیم و مدیریتی که طی تعطیلات داشته، مدعی به ساوه می آید تا برخلاف گذشته در عین انجام بازی دلنشین نتیجه را نیز از آن خود کند و از جایگاه دهم رهایی یابد در دیدار سوم ماهان تندیس قم تیم شهرداری تبریز را میزبانی می کند تیم قمی معترض به داوری  که به منظور سامان گرفتن قضاوت داورها برای کمیته فوتسال خط و نشان کشید و با زیر سؤال بردن تیم دبیری، حرف از انصراف از لیگ برتر زد با وجود عملکرد مطلوب در هفته های نخست به جایگاه ششم نزول کرد. البته تغییرات در کادر فنی تیم تأثیر به سزایی در این روند داشت حال ماهان تندیس با توجه به برپایی اردو انجام تمرینات آماده مقابل تیم تبریزی می ایستد اما شهرداری تبریز نیز که در دقیقه 90 لیگ برتری ماند و هیچ گاه رقیب دست و پا بسته ای برای رقبای خود نبوده است و این بار نیز برای شکست میزبان به قم می روند.


تیم منصوری با وجود اینکه وضعیت مناسبی نداشت و تنها چند هفته به آغاز لیگ برتر تمرینات خود را آغز کرد با اثبات توانایی خود در رده ی سوم جدول جای گرفت تا بازهم در جمع مدعیان قرار گیرد.

در این هفته تیم قرچکی با وجود اینکه یاران ملی پوش خود را تنها یک روز قبل از آغاز رقابت در اختیار داشته برای ثبت جایگاه خود به منظور کسب امتیاز تیم تأسیسات دریایی را میزبانی می کند. شاگردان صانعی که اخیراً رقابت های قابل قبولی به نمایش گذاشتند با توجه به وقفه ایجاد شده در رقابت ها، آماده اند تا جایگاه نهمی خود در جدول را ارتقاء بخشند.

گفتني است؛ شاید یکی از مهمترین دیدارهای این هفته رویارویی دو دوست قدیمی اما رقیب باشدشاگردان خوراکچی در تهران میزبان تیم قدرتمند دبیری با سرمربیگری شمسایی می شوند. میثاقی ها برای بازگشت به جایگاه دوم جدول و دبیری برای ایجاد اختلاف امتیاز با رقبا در تهران به جدال با یکدیگر می پردازند. تیم دبیری تبریز و میثاق تهران به ترتیب در جایگاه های اول و چهارم قرار گرفته اند.

دیگر دیدار هفته هفتم راه ساری که این روزها حال و روز خوشی ندارد و قعرنشین لیگ برتر شده تیم هلال احمر تبریز را میزبانی می کند.
تمرینات تیم راه ساری در مدت تعطیلات لیگ با حضور بسطامی صورت نگرفت تا جریان جدایی وی از راه ساری قوت گیرد اما هلال احمر با توجه به این موضوع که در مقابل مدعیان لیگ عملکرد قابل ستایشی داشته آماده است تا امتیاز را از راه ساری بگیرد و جایگاه خود را ارتقاء بخشد تا به گفته خیبری مربی این تیم حقی که سوت داوران از هلال احمر گرفته جبران شود.


دیدار پایانی این هفته در مشهد برگزار شده و به رویارویی دو تیم فرش آراء و زمزم اصفهان مربوط می شود.

در پايان خاطرنشان مي‌شو: مرتضایی که همیشه از طولانی بودن دوران تمرین تیم و خستگی بازیکنانش گلایه می کرد وقفه در لیگ را به استراحت بازیکنانش اختصاص داد تا با قدرت واقعی خود در رقابت ها حضور یابد. زمزم اصفهان نیز با نتایجی که کسب کرد جایگاه خود را به راه ساری داد و رده ی 12 جدول را از آن خود کرد هر یک از این تیم ها برای ارتقاء در جدول یکی در صدر و دیگری در قعر به تقابل با یکدیگر می پردازند.

پايان متن/ آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.