سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخراج رفتگران فرانسوي بعلت کار نکردن در روز تعطيل!

شماري از رفتگرها در فرانسه در شهر بانيو در حومه پاريس به علت امتناع از کار در روز يکشنبه يعني روز تعطيل هفته اخراج شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي فرانسه ؛ شرکتي که اين افراد را استخدام کرده بود، به بهانه اي نامتعارف اين رفتگرها را اخراج کرده است.  

فريد شنيني رفتگر اخراج شده از شرکت سپور گفت :« در اين نامه به ما گوشزد شده است ما تعهدات خود را زير پا گذاشته ايم و از لحاظ بهره وري ديگر به صرفه نيستيم.»در قرارداد کاري اين رفتگران آنان موظف به کار به مدت سي و پنج ساعت طي شش روز ازجمله يکشنبه ها هستند اما به گفته چندين تن از کارکنان شرکت، در روزهاي جمعه، زمان فعاليت کاري آنان به بيش از سي و پنج ساعت مي رسيد در نتيجه يکشنبه ها بايد براي آنان اضافه کاري حساب شود.

محمد صغير نماينده اتحايه کارگري در اين شرکت گفت:« حقوق بگيراني که روزهاي يکشنبه کار مي کنند، بايد اضافه کاري بگيرند درحالي که مسئولان با اين اضافه کاري مخالفت مي کنند.» مسئولان مي گويند امکان فعاليت سي و پنج ساعته در شش روز وجود دارد.يوري ايوانوف مدير شرکت سپور گفت :« از هجده ماه پيش آنان بدون هيچ مشکلي کار خود را مي کردند و ناگهان از آهنگ کاري خود  کاستند و در کارها کارشکني کردند.»

حقوق بگيران مي گويند مشکلي براي کار در روزهاي يکشنبه ندارند اما بايد براي آن اضافه کاري بگيرند. پنج تن از کارکنان اين شرکت به همين بهانه اخراج شده اند. آنان در نظر دارند از مسئولان شرکت  به اتهام سوء استفاده از اختيارات و اخراج بدون دليل موجه شکايت کنند.
برچسب ها: رفتگر ، اخراج ، روز ، فرانسه ، تعطیل ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.