سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باستان به باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

اجتماع دانشجويان در 13 آبان از دانشگاه اميرکبير تا لانه جاسوسي/ برپايي نمایشگاه تصویري با موضوع استکبار در دانشگاه‌ها

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه‌های تهراندر روز 13 آبان از محل دانشگاه امیرکبیر تا لانه جاسوسی تجمع می‌کنند، گفت: در این تجمع ،دانشجویان انزجار و نفرت خود را از مستکبرین اعلام کرده و همچنین استکبار و جنایات آمریکا در کشورهای اسلامی مخصوصأ ایران محکوم می‌کنند.

"مجتبی باستان" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از وظایف بسیجی در دانشگاه‌ها نقد و روشنگری است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیج دانشجویی در یوم‌الله سیزده آبان نقد و شفاف‌سازی جنایات آمریکا برای دانشجویان است.

وی تأکید کرد: دانشجویان به عنوان چشم بیدار جامعه باید همواره مسائل داخلی و بین‌المللی را رصد کنند و با مطالعه در حوزه‌های مختلف بر تمامی تحولات روز اشراف داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به اینکه دانشجویان قشر مرجع جامعه هستند، تصریح کرد: عموم اقشار جامعه برای اطلاع از تحولات مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به دانشجویان بسیجی رجوع می‌کنند.

باستان با تأکید بر اینکه دانشجویان از زمان تأسیس دانشگاه در ایران، استکبارستیزی را تا به امروز دنبال کرده‌اند، گفت: دانشجویان باید روحیه استکبار ستیزی را در خود تقویت کرده و ردپای استکبار را بخصوص در صد سال اخیر شناخته و تحلیل کنند.

وی افزود: دانشجویان باید با استفاده از راهکارهای سیاسی، جنایت‌های آمریکا را در تمامی مسائل برای جامعه دانشگاهی و عموم اقشار تبیین کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران یکی از برنامه‌های بسیج را تشکیل جلسه شورای تبیین مواضع برای صدور بیانیه عنوان کرد و اظهارداشت: محتوای بیانیه‌ 13 آبان با محتوای اقدامات استکبار مخصوصا دخالت کشورهای غربی و جنایات آمریکا نسبت به ایران تنظیم شده و برای تبیین به رسانه‌ها ارائه می‌شود.

باستان اضافه کرد: 40 کاریکاتور با موضوع استکبارستیزی در اندازه برگه‌های A3 دسته‌بندی شده و به دانشگاه‌ها ارائه می‌شود تا نمایشگاه‌های تابلو تصویر برپا کنند.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات بسیج دانشجویی در یوم‌الله 13  آبان را شرکت باشکوه دانشجویان در راهپیمایی دانست و مطرح کرد: به دانشگاه‌های شهرستان‌های استان تهران برنامه‌هایی ارائه شده که با هویت و پلاکاردهای مستقل در مراسم 13 آبان شرکت کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه‌های تهران از محل دانشگاه امیرکبیر تا لانه جاسوسی تجمع می‌کنند، گفت: در این تجمع دانشجویان انزجار و نفرت خود را از مستکبرین اعلام کرده و همچنین استکبار و جنایات آمریکا در کشورهای اسلامی خصوصا ایران محکوم می‌کنند.

باستان همچنین برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌ها را یکی دیگر از اقدامات بسیج در یوم الله سیزده آبان مطرح کرد و افزود: برخی از دانشگاه‌ها از برگزاری محافل ادبی و شب شعر با موضوع استکبارستیزی در سال‌روز تسخیر لانه جاسوسی اطلاع داده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی قصد دارد تا با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست‌های سیاسی _ فرهنگی سهم بسزایی در ایجاد روحیه استکبار ستیزی ایفا کند.  
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.