سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

سد شرف شاه سومار دومین سد بزرگ استان کرمانشاه

سرپرست فرمانداری گیلانغرب از ارتقای گنجایش و ظرفیت ذخیره آب سد شرف شاه سومار از 78 به 90 میلیون مترمکعب خبر داد و گفت: این سد دومین سد بزرگ استان از نظر گنجایش اب پس از سد گاوشان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

جبار فرامرزی پس از بازدید در نشستی که با حضور مسوولان دستگاه های اجرایی مرتبط بمنظور بررسی وضعیت روند احداث سد شرف شاه سومار و مشکلات این پروژه در محل سد برگزار شد، افزود: تاکنون 35 درصد از عملیات اجرایی ساخت سد شرف شاه انجام گرفته است.

وی از اختصاص 114 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی طرح در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با این حال تسریع در روند کار نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتر است.

فرامرزی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان امسال 150میلیارد ریال اعتبار نیز از محل مشارکت های مردمی به این سد اختصاص یابد، گفت: با توجه به قابلیت سد شرف شاه پیشنهاد تولید شش مگاوات برق نیز از این سد هم اکنون ارایه شده و در دست بررسی کارشناساسد شرف شاه بر روی رودخانه کنگیر و با هدف تامین آب زراعی شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین، نیازهای زیست محیطی منطقه، فراهم شدن امکانات تفریحی و سیاحتی و تامین آب شرب بخش سومار در حال احداث است./س

برچسب ها: دوین ، سد ، کرمانشاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.