سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

دولت باید فکری به حال درمان بازنشستگان کند

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور، گفت: انتظار داریم دولت تدبیر و امید برای درمان بازنشستگان کاری کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

جواد اکبری به مناسبت روز تکریم بازنشستگان با انتقاد از اینکه بر خلاف دیگر کشورها در کشور ما آنطور که باید به بازنشستگان توجه نمی شود، گفت: یکی از مهمترین مشکلات پیش روی بازنشستگان کشور موضوع درمان است که سازمان تامین اجتماعی تاکنون اقدام موثری در این خصوص انجام نداده است.

وی افزود: با افزایش سن، بیماریهای ناشی از کهولت در افراد بیشتر می شود و بازنشستگان نیز با پا به سن گذاشتن با بیماریهای متعددی مواجه می شوند که برای درمان آن نیاز به حمایت های بیمه ای دارند.

به گفته این مسئول، بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی موظف است تمام بیمه شدگان را رایگان درمان کند، اما در حال حاضر به دلیل شرایط خاص موجود توان پاسخگویی به نیازهای درمانی بازنشستگان را ندارد.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: بازنشستگان مجبورند از جیب خود برای بیمه تکمیلی پول بگذارند تا بتوانند امور درمانی خود را راحت تر انجام دهند.

اکبری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی هیچ کمکی در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان نمی کند، یادآوری کرد: انتظار می رود تامین اجتماعی نیز مثل بسیاری از بخش های دیگر حداقل نیمی از هزینه های بیمه تکمیلی را تقبل  کند.

وی ادامه داد: اگرچه تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی روز به روز بیشتر می شود، اما تعداد مراکز درمانی و بیمارستان های تامین اجتماعی هنوز مثل 20 سال قبل است و در برخی موارد هم با کمبود دارو و پزشک متخصص مواجه است.

وی در ادامه پایین بودن میزان مستمری را از دیگر مشکلات بازنشستگان عنوان کرد و افزود: تصور می شود خانواده یک فرد بازنشسته فقط محدود به زن و مرد است که با حداقل حقوق می توانند گذران زندگی کنند، در حالیکه مخارج عروس و داماد و نوه و ... نیز به هزینه های یک فرد بازنشسته اضافه می شود.

وی همچنین خواستار تکریم بیش از پیش بازنشسته ها شده و یادآوری کرد: مسئولین بدانند که همه آنها روزی بازنشسته خواهند شد و اگر امروز بازنشستگان را تکریم نکنند، خود آنها نیز تکریم نخواهند شد./س

 

 
برچسب ها: دولت ، درمان ، بازنشستگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.