سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

اهمییت و جایگاه بالایی ازدواج در دین

توجه چشم گیر دین به موضوع ازدواج نشان دهنده لزوم و اهمیت این برنامه در زندگی افراد و جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،یک روانشناس و مشاور خانواده،  با بیان این  که مهمترین معیارها برای فرد در اقدام به ازدواج رسیدن به سن بلوغ عقلی، عاطفی و اجتماعی است. گفت: در صورتی که فرد دارای به تمام این بلوغ ها رسیده باشد، می تواند از خودآگاهی مناسبی برخوردار باشد.

پورین محمد افزود : برای تعیین میزان بلوغ فرد، نیاز به شاخص ها احساس می شود که به عنوان خط کش عمل می کند و این معیارها توسط دین معرفی شده اند.

وی  ادامه داد :در صورتی که جوانان در ازدواج و همسرگزینی بر اساس شاخص های تعیین شده در دین عمل کنند، دچار مشکل در زندگی مشترک نخواهند شد.

این روانشناس و مشاور خانواده  تصریح کرد :در بسیاری مواقع جوانان به دلیل مواجهه با عرف هایی که در جامعه وجود دارد، دچار مشکل می شوند.

 پورین محمد اضافه کرد : معیارهایی که دین برای همسرگزینی و ازدواج ملاک قرار داده و مطرح کرده است، بسیار مهمتر از عرفی است که در جامعه قرار دارد.

وی تاکید کرد : در بعضی از مواقع  این بزرگترها هستند که شرایط نا مناسبی را برای ازدواج جوانان ایجاد می کنند و در اکثر مواقع با ملاک قرار دادن معیارهای مادی و اقتصادی، مانع ازدواج آنان می شوند.

این مشاور خانواده خاطر نشان کرد : خانواده ها باید به زندگی مشترک و ازدواج بهینه نگاه کنند و تبعات تصمیمات خود بر اساس معیارهای اشتباه را بسنجد./س


برچسب ها: اهمییت ، ازدواج ، دین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.