سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عاشوری در نطق میان‌دستور؛

دولت بودجه را به موقع تقدیم مجلس کند/ منابع درآمدی باید با واقعیات موجود پیش‌بینی شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ارائه به موقع لایحه بودجه سال 1393 به مجلس گفت: لازم است منابع درآمدی بودجه با واقعیات موجود پیش بینی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ ناصر‌ عاشوری قلعه‌رودخانی نماینده مردم فومن و شفت در مجلس، در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز اظهار داشت: انقلاب اسلامی با ویژگی‌های منحصر به فرد خود براساس باورهای دینی و اعتقادی و سیاست‌های خود و با رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به پیش می‌رود و ملت‌های مسلمان جهان با الگوپذیری از آن موج بیداری اسلامی را روز به روز افزونی بخشیده و ملت‌های محروم و تحت سلطه قدرت‌های بزرگ را به حرکت وا می‌دارد.
 
وی ادامه داد: این توفیق به برکت دم مسیحایی امام راحل و خون شهدا بدست آمده است. جا دارد یادشان را گرامی و به روح پاکشان درود فرستیم، خصوصا در این ایام که تقارن با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و اصحاب باوفایش که مشعل دار فروزان کربلا هستند، انقلاب اسلامی به رهبری امام عزیز نیز از آن سرمشق و الگو گرفته است.
 
نماینده مردم فومن و شفت در ادامه ویژگی‌های انقلاب اسلامی را برشمرد و گفت: استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و ستم از ویژگی‌های انقلاب اسلامی بوده و در مقابل صفت استکبار جهانی نیز در طول تاریخ ظلم و خیانت و آدمکشی بوده است که بر کسی پوشیده نیست.
 
وی تصریح کرد: از آنجا که استکبار جهانی هدفش سلطه‌گری و سلطه‌جویی است، هیچ وقت از جنایت و زورگویی دست برنداشته و به برکت بیداری ملت ایران تاکنون انقلاب اسلامی توانسته با قدرت در طی سه دهه گذشته توطئه‌های آنها را خنثی کند.
 
عاشوری اظهار داشت: از جمله این توطئه‌ها کودتا، جنگ تحمیلی و ده‌ها اقدام دیگر بوده است، لذا در سال‌های اخیر غرب دست به توطئه‌ای دیگر زده و آن تحریم غیرقانونی و غیر انسانی و ایران هراسی در جهان است و تبلیغات مسموم و وسیعی را در پیش گرفته است که آن هم با حمایت خداوند منان تاکنون توسط ملت و دولت عزیز خنثی شده است و انشاءالله مکر آن‌ها به خودشان بازخواهد گشت.
 
این نماینده در ادامه به مذاکرات در فضای کنونی اشاره کرد و گفت: ضمن تقدیر و تشکر از مواضع عزتمندانه ریاست محترم جمهور در سازمان ملل از دولت تدبیر و امید انتظار داریم ضمن حفظ استقلال و عزت ملت ایران به دیپلماسی فعال خود از موضع عزت و حکمت ادامه داده و با حمایت ملت ایران و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی گام‌ها را استوار و محکم‌تر از گذشته بردارد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه این اروپا و آمریکاست که باید با عملکرد خود حسن نیتش را ثابت کند، تصریح کرد: عملکرد خصمانه سه دهه گذشته استکبار جهانی مسبب بی‌اعتمادی ملت و دولت ایران شده و تنفر و بدبینی‌ها را نسبت به خود نهادینه کردند.
 
وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی بارها اعلام داشته که آماده مذاکره بدون پیش شرط و در شرایط برابر و مساوی و رعایت حقوق هسته‌ای ملت ایران است گفت: این اعتماد و اعتقاد جز اصول اولیه ماست، تاریخ شکوهمند ایران اسلامی نشان داده که همیشه طرفدار صلح و دوستی با ملت ایران بوده است و از جنگ و جنگ افروزان همیشه بیزاری جسته است.
 
این نماینده در ادامه اظهارات خود خطاب به نمایندگان گفت: با عنایت به نامگذاری سال توسط مقام عظمای ولایت به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی و با توجه به مسئله تحریم‌ها به لحاظ اقتصادی در مجموع مسائل داخلی و خارجی و منطقه‌ای کشور در شرایط غیرعادی قرار دارد و به لحاظ منابع درآمدی وضعیت مناسبی نداریم.
 
عاشوری ادامه داد: با توجه به این مسائل آیا برای برون رفت و حرکت صحیح و ایجاد درآمدهای غیر نفتی قوانینی را تصویب کرده‌ایم یا قوانین دست و پا گیر و مزاحم را حذف کرده‌ایم و یا گامی به جلو در جهت تحقق حماسه اقتصادی گذاشته‌ایم، آیا قوانینی وضع کرده‌ایم تا در جهت تسریع در انجام امور، خلق درآمدهای غیر نفتی و یا راهکارهای جدیدی را پیش روی دولت گذاشته‌ایم؟
 
وی با تاکید بر اینکه با شعار و سخنرانی نمی‌توان کشور را اداره کرد، گفت: آیا مملکت را با درآمد کم می‌توان به نحو مطلوب اداره کرد؟ آیا پروژه‌های عمرانی نباید تکمیل شود؟ ایا بدهی‌های پیمانکاران را نباید پرداخت کرد؟ 
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: از دولت محترم انتظار داریم اولا لایحه بودجه سال 93 را به موقع ارسال کند و ثانیا در فصل درآمدها با رویکرد جدیدی واقعیات موجود از جمله منابع جدید که تحقق آن ممکن باشد را پیش بینی کند.
 
وی تصریح کرد: از جمله این منابع جدید می‌توان به فصولی همچون گردشگری، معادن غیر نفتی، صادرات و واگذاری شرکت‌ها که امکان تحقق آن وجود دارد اشاره کرد، ضمن آنکه در فصل هزینه‌های عمرانی نیز باید شروع پروژه‌های جدید را ممنوع و کلیه پروژه‌های با پیشرفت زیر 50 درصد یا تعطیل یا به بخش خصوصی واگذار شود.
 
این نماینده تصریح کرد: همچنین تکمیل پروژه‌های عمرانی بالای 50 درصد باید در دستور کار قرار گیرد زیرا میانگین بهره‌برداری از پروژه‌های ملی در سال‌های پردرآمد 11 سال بوده است.
 
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس همچنین خاطرنشان ساخت: در فصل هزینه‌های جاری هم باید نهایت صرفه جویی را انجام داد و از هزینه‌های تشریفاتی و غیر ضروری جلوگیری کرد، قبول کنیم که هزینه‌های جاری و ریخت و پاش‌ها و حیف و میل‌های زیادی انجام می‌گیرد که می‌شود بخش زیادی از آن را حذف کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان ساخت: به دولت پیشنهاد می‌کنم با کمک مجلس و مصوب کردن یا اصلاح قوانین رویکرد جدیدی را در به وجود آوردن حماسه اقتصادی محقق کند تا به بخشی از مشکلات نظام و مردم اعم از تورم و اشتغال جوانان سامان بخشید.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، تحویل ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.