سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

صرف غیرقانونی ارز در بازارهای اطراف حرم امام رضا/ پلیس: با فروشندگان متخلف برخورد قانونی می شود

صرافی و صرف پول یکی از شغل هایی است که شاید تا چند مدت پیش امر پیچیده و پرطرفداری نبود اما بعد از تحولات و بالا و پایین های ارزی در کشور، نگاه و رویکردها به این کار کمی تغییر کرد و شاید هم ساده تر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، در شهر مشهد به علت ورود خیل عظیم زائران غیر ایرانی، خرید و فروش و صرف ارز بازار داغ تری دارد تا آن جا که بسیاری از بازاری ها و مفازه دارهای اطراف حرم امام رضا هم تبدیل پول و ارز به یکی از زیرشاخه های اصلی شغل هایشان تبدیل شده است.

آنچه که در انجام این به اصطلاح شغل مسلم است، غیر قانونی و غیر مجاز بودن آن است این در حالی است که فروشندگانی که به صرف ارز در کنار شغل فروشندگی خود مشغول هستند، معتقدند که این کار در واقع نوعی کمک و خدمات رسانی به زائران غیرایرانی است و در عین حال سبب افزایش فروش اجناسشان نیز می شود.

اما در این رابطه پاسخ رئیس اتحادیه صنف صرافان مشهد و رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان را جویا شدیم.

پلیس، اقدامات قانونی را در خصوص تداخل صنفی انجام می دهد

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به غیرقانونی بودن خرید و فروش ارز به این شیوه گفت: اصناف محترم اطراف حرم مطهر بدانند که پلیس برابر قانون در خصوص تداخل صنفی اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد داد چون انجام این کار بر خلاف قانون و بر خلاف ماده 28 قانون نظام صنفی است.

سرهنگ شیرمحمدی افزود: اگر چندبار این تخلف توسط اصناف تکرار شود، منجر به لغو و ابطال پروانه کسب می شود.

وی با اشاره به نقش دستگاه های مختلف در این حوزه گفت: دستگاه های مختلف از جمله بانک مرکزی هم در این زمینه مسئولیت دارند.

شیرمحمدی تصریح کرد: پیش از هرچیز اتحادیه صرافان مشهد در این زمینه نقش دارد. آنها باید این موضوع را بررسی کرده، متخلفین را شناسایی و به ما معرفی کنند تا ما بتوانیم اقدامات قانونی لازم را انجام دهیم.

فروش ارز تنها باید توسط صرافی ها انجام شود/ پیگیر تاسیس صرافی در خیابان های منتهی به حرم هستیم

رئیس اتحادیه صنف صرافان مشهد نیز بر غیرقانونی بودن این امر تاکید کرد.

باقر معبودی نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به ضرورت صورت گرفتن برخورد قانونی با متخلفین در این حوزه گفت: فعالیت تمام افرادی که در کنار خیابان ها ، فروشگاه ها و سایر مکان های غیر مجاز اقرام به خرید و فروش و صرف ارز می کنند قابل پیگیری است و این امر هم از طریق اتحادیه و هم پلیس اماکن بررسی می شود.

وی افزود: متخلفین اگر به هر نحوی شناسایی شوند قطعا اقدامات لازم در خصوص آن ها انجام خواهد شد و بازرسان ما اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

معبودی نژاد ضمن تایید عدم وجود صرافی مجاز در خیابان های منتهی به حرم مطهر گفت: ما پیگیر تاسیس چند صرافی مجاز در خیابان های منتهی به حرم رضوی هستیم.

وی ادامه داد: اگر افرادی قصد تاسیس صرافی را دارند، در صورت داشتن مجوز لازم بانک مرکزی، ما سریعا مجوز تاسیس صرافی را صادر می کنیم./ ش ک

برچسب ها: صرف ، پول ، ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.