سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

توجه بیشتر به منزل قدیمی هوشمند در شهمیرزاد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان خواستار توجه بیشتر به منزل قدیمی هوشمند در شهمیرزاد شد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگارانبه نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شهمیرزاد، نشست اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در دفتر وی برگزار شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان در ابتدای این جلسه ضمن خرسندی از تشکیل این جلسه، شهمیرزاد را دارای فرهنگ و جایگاه بالایی دانست و از بزرگانی همچون سیروس الوند، ملک و کیانی و ... یاد کرد که در عرصه‎های فیلم و هنر، باستان‎شناسی و دیگر عرصه‎ها جزو نوادر و چهره‎های به‎نام این خطه سر سبز هستند.

محمد طاهریان در ادامه تأکید بر مدیریت گردشگری در شهمیرزاد را در کنار تلاش در جهت ایجاد زیرساخت‎های لازم، ضروری دانست و در خصوص از بین رفتن بستر طبیعی در این شهر نمونه گردشگری اظهار نگرانی کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهمیرزاد به عنوان شهر نمونه گردشگری معرفی شده لذا راهکارهای مناسب از سوی میراث فرهنگی می‎تواند در جهت تهیه نقشه جامع شهر به منظور حفظ مکان‎های گردشگری و همچنین افزایش سرانه گردشگری در جهت نیل به این هدف راه‎گشا باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان خواستار راه‎اندازی منزل قدیمی هوشمند (امین الرعایا) به عنوان موزه مردمی شهمیرزاد شده، ضمن اینکه با توجه به وجود بزرگ‎ترین باغ گردوی جهان در مجموعه کشت و صنعت شهمیرزاد و وجود پتانسیل‎های طبیعی بسیار در منطقه، آن را به عنوان یک فرصت مناسب جهت سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در بحث جذب گردشگر و توریست دانست.

وی اعلام آمادگی کامل میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان را به منظور همکاری و حمایت از مدیریت شهری در شهمیرزاد و مشارکت‎های گروه‎های فرهنگی و مردمی اعلام داشته و خواستار حفظ میراث‎های کهن همچون شیرقلعه و جلوگیری از تخریب آن شد و پیشنهاد عقد تفاهم‎نامه بین شهرداری و شورای شهمیرزاد با اداره کل میراث در احیای بناهای قدیمی شهمیرزاد شد.

در این نشست، سرپرست شهرداری شهمیرزاد نیز با تأکید بر وجود آثار و بناهای قدیمی همچون شیرقلعه، دژ وهل و بناهای متعدد تاریخی در این شهر خواستار مشارکت در جهت بازسازی و احیای آن‎ها شد.

عبدالخالق خاکسار، رئیس شورای شهر شهمیرزاد نیز ضمن تشکر از نگاه ویژه اداره کل گردشگری استان سمنان به منطقه شهمیرزاد و کارهای انجام شده از سوی آن اداره کل از جمله طرح گردشگری کالبدی شهمیرزاد، بافت فرسوده این شهر، ایجاد راه دسترسی به پارک کوهستان و ... از سرپرست اداره کل گردشگری استان سمنان درخواست تهیه طرح جامع گردشگری و همکاری میراث فرهنگی در این زمینه شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.