سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

صادرات محصولات دانش‌بنیان مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران از صادرات محصولات دانش‌بنیان توسط شرکت‌های استانی و مستقر در پارک علم و فناوری خبر داد.

بلباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های وسایل تفریحی،ورزشی و نانو سلولز نیز توسط شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مجموعه پارک دستاوردی بزرگ است.

وی افزود:تجهیز و بازسازی ساختمان مرکزی پارک به عنوان آبرو و نماد فناوری استان و حامی اصلی شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر ایجاد روحیه امید و نشاط،نفش بسیار مهمی را در کارکردها و انجام وظایف بخش‌های مختلف آن ایفا می‌کند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری مازندران،جذب پنج شرکت و واحد فناور دانش‌بنیان در ماه‌ اخیر و صف طولانی متقاضیان استقرار در مجموعه پارک بارقه امیدی در جهت توسعه فناوریهای دانش بنیان در استان ایجاد کرده است.

بلباسی در تشریح اسامی و طرح مهمترین فعالیت‌های این شرکت‌ها از شرکت تعاونی دانش‌بنیان آبزیان کاسپین با ایده‌ محوری تکثیر و پرورش میگوی وانامی نام برد.

وی افزود:این شرکت در حوزه پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در زمین‌های غیرزراعی و ساحلی استان مازندران نیز فعالیت دارد.

بلباسی همچنین شرکت تاک را نیز اختصار تحقیقاتی،آموزشی و کشاورزی برشمرد که با ایده محوری آموزش، پژوهش و مشاوره در زمینه کشاورزی با رویکرد گیاه پزشکی فعال است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد:شرکت تاک یک شرکت تحقیقاتی آموزشی درخصوص شناسایی استرس‌های زنده و غیرزنده محصولات مختلف کشاورزی،ارائه روش‌های نوین مانیتورینگ و کنترل آفات در راستای کاهش مصرف سموم کشاورزی،تولید غذای سالم،مدیریت منابع خاک و آب،حفظ محیط زیست و افزایش تولید محصولات کشاورزی،گیاهان دارویی و منابع طبیعی است./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.