سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/مصرف خودسرانه داروهای شیمیایی و سنتی:

عاملی جدی در ایجاد مسمومیت است

مسوول مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خود درمانی و مصرف خودسرانه داروهای شیمیایی و سنتی از عوامل اصلی در ایجاد مسمومیت است

دکتر ناظری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: درحال حاضر آمار دقیق بیمارستانی از مسمومیت های دارویی وجود ندارد اما بر مبنای پژوهش علمی سال 86 در اراک 80 درصد مردم این شهر به نوعی مصرف خودسرانه دارو دارند.
وی گفت : بیشترین موارد مسمومیت دارویی با داروهای مخدر، اعصاب و روان و قلبی و عروقی است که باید در سایه فرهنگ سازی و ارائه اطلاعات مفید و آگاهی به مردم در حوزه پیشگیری از آنها وارد شد.
مسوول مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: بسیاری از مردم تصور می کنند که داروهای سنتی و گیاهی بی خطر هستند درحالیکه این داروها نیز ترکیباتی دارند که می تواند عوازض جدی مسمومیت ایجاد کند.
دکتر ناظری گفت : معلمان در مدارس می توانند به عنوان یکی از بازوهای فرهنگ ساز و سفیران آگاهی از مسمومیت های دارویی باشند و باید در این بخش حوزه بهداشت و درمان را یاری دهند.
وی افزود : مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم استان با شماره تماس 1490برای راهنمایی کاهش عوارض مسمومیت های دارویی و اقدامات فوری و موثر آماده است و مردم با تماس در زمان های اضطراری می تواند دامنه عوارض مسمومیت را کاهش دهند./س

برچسب ها: دارو ، مصرف ، شیمیایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.