سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/ قائم مقام وزیر بهداشت:

طرح پزشک خانواده در حال بازنگری است

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح پزشک خانواده هم اکنون با تشکیل کمیته های ویژه و تخصصی در حال بازنگری مجدد است.

 دکتر سید حسن امامی رضوی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  در یاسوج با بیان اینکه عزم دولت و وزارت بهداشت مبنی برای اجرای این طرح عظیم ملی جدی است، افزود: این طرح در برخی شهرهای بزرگ کشور اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه این طرح پس از بررسی دقیق در تمامی استان های کشور و مرحله به مرحله اجرا خواهد شد، افزود: وزارت بهداشت به تنهایی قادر به عملیاتی کردن این طرح عظیم نیست و نیازمند همکاری بخش های مختلف از جمله وزارت رفاه و تامین اجتماعی و تعامل جدی بیمه ها در این زمینه است.
امامی رضوی با اشاره به برنامه های راهبردی این وزراتخانه برای فعالیت های دانشجویان در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: فراهم کردن زمینه مناسب برای حضور و مشارکت بیشتر دانشجویان در برنامه های مختلف از اولویت های اساسی در این راستا است.
وی تاکید کرد: تمرکز اصلی وزارت بهداشت در دولت یازدهم بر روی ارتقا جایگاه اعضای هیات علمی و ایجاد تحرک جدی در بدنه دانشگاه ها است.
امامی رضوی تقویت تشکل های دانشجویی و تلاش برای ایجاد رشد ، تحرک و پویایی در محیط های دانشگاهی را یادآور شد و اظهار کرد: استفاده از توان فکری و علمی دانشجویان در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان نیز از مهمترین برنامه های راهبردی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است.
وی اضافه کرد: تقویت و حمایت از تشکل های دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی نقش محوری در رشد و بالندگی فکری ، علمی و فرهنگی دانشجویان و ایجاد شور و نشاط در دانشگاه ها دارد.
امامی رضوی از آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حمایت از بخش خصوصی و واگذاری بخش هایی از خدمات حوزه بهداشت و درمان به ویژه در زمینه راه اندازی بیمارستان ها خبر داد.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات و چالش های فراروی حوزه بهداشت و درمان مربوط به تامین و کاهش قیمت دارو برای بیماران خاص بود که این مهم با تدبیر دولت ، وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو تا حد قابل ملاحظه ای مرتفع شده است.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده هم اکنون روند تامین داروی بیماران خاص در سطح کشور رو به بهبود و امیدوارکننده است../س
برچسب ها: طرح ، پزشک ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.