سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تصویب نمایندگان؛

درآمد دولت از محل فروش سهام از 37 هزار به 25 هزار میلیارد کاهش یافت

با تصویب نمایندگان به دولت اجازه داده شد تا سقف 25 هزار میلیارد تومان نسبت به فروش سهام، سهم الشرکه، اموال، دارایی‌ها و حقوق مالی و نیروگاه‌های متعلق به دولت اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه (8 آّبان) در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1392 تبصره 3 این لایحه را بررسی و تصویب کردند.  
 
براین اساس به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 25 خرداد 1387 در سقف 250 هزار میلیارد ریال نسبت به فروش سهام، سهم الشرکه، اموال، دارایی‌ها و حقوق مالی و نیروگاه‌های متعلق به دولت موسسات و شرکت‌های دولتی تابعه و وابسته اقدام کرده و منابع حاصله را به ردیف درآمدی 310502 جدول شماره 5 این قانون واریز کند.  
 
به ازای وجوه واریزی محل اعتبارات 9 -101000  جدول شماره 8 بودجه به مصارف مندرج در جدول شماره 19 این قانون به نسبت و با اولویت پرداخت به کلیه مطالبات ایثارگران و هزینه‌های مربوط به بازنشستگان و پیشمرگان کرد، مشمول طرح شهید کاظمی و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص می‌یابد.  
 
اضافه می‌شود رقم 25 هزار میلیارد تومان دیده شده در این بند در قانون بودجه سال 1392، 37 هزار میلیارد تومان بود که دولت پیشنهاد داده بود به 5 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کند اما مجلس با 25 هزار میلیارد تومان موافقت کرد. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.