سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبيل فهمي: روابط قاهره و واشنگتن متشنج است

وزیر امور خارجه مصر گفت روابط قاهره و واشنگتن در وضعی ناآرام قرار دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الخلیج امارات، "نبیل فهمی"، وزیر امور خارجه مصر در نشست اتاق بازرگانی آمریکا در قاهره گفت: دو طرف وقتی کمک ها را محور روابط خود دانستند، دچار سوء تفاهم شدند. 

وی تاکید کرد مصر قدرت منطقه ای بزرگ است و آمریکا قدرت جهانی بزرگ و روابط آنها ادامه خواهد داشت‌ زیرا به نفع دو طرف است که روابط خوبی داشته باشند؛ روابطی که منافع مشترک دو طرف را تامین می‌کند. 

 نبیل فهمی گفت نزدیک شدن کشورش در حال حاضر به روسیه به معنی ضدیت با آمریکا نیست .وی این امر را به هدف تقویت نقش مصر در عرصه بین المللی دانست.

وزیر امور خارجه مصر درباره روابط کشورش با قطر نیز گفت: مصر و قطر،‌ هویت عربی مشترک دارند و همین مسئله باعث می‌شود به روابط خوب با قطر چشم بدوزیم. قطر با مصر و برخی از کشورهای عربی، مشکل واقعی دارد و باید مواضع خود را به درستی ارزیابی کند. 

وی درباره روابط با ترکیه گفت:‌ سفیر پیشین مصر در آنکارا، در آینده نزدیک به ترکیه بازنخواهد گشت. ترکیه باید به خواست مردم مصر احترام بگذارد و در امور داخلی این کشور دخالت نکند و به نفع دو کشور است که روابط خوبی داشته باشند. 

نبیل فهمی افزود: مصر، از تلاش های آمریکا برای دستیابی به راه حل نهایی مناقشه فلسطین و اسراییل، تمجید می‌کند، اما ادامه فعالیت های شهرکسازی اسراییل در منطقه حرم قدسی، فرصت های دستیابی به راه حل فراگیر را از بین می‌برد؛‌ راه حلی که بر اساس کشور فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای هزار و نهصد و شصت و هفت تاسیس خواهد شد. 

وی در پایان خلع سلاح هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی، خاورمیانه را خواستار شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.