سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ميزان مقاومت بتن در کشور به 25 مگاپاسکال رسيد

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: ميزان مقاومت بتن در کشورهاي خارجي بيش از 500 مگاپاسکال است که در کشور به 25 تا 30 مگاپاسکال رسيده است.

 محمد شکرچي زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه ميزان مصرف بتن در ساختمان هاي ايران بين 25 تا30 مگاپاسکال است، گفت: در کشورهاي توسعه يافته در قالب چشم انداز ميزان مقاومت بتن هاي ساختمان ها به بيش از مگاپاسکال رسيده است. 

وي ادامه داد: بيش از 95 درصد از مقاومت استاندارد بتن در مصالح ساختماني وجود ندارد. 

شکرچي زاده در ادامه افزود: در طراحي ساختمان ها ميزان مقاومت بتن استفاده مي شود درحالي که اجرا به هيچ عنوان به کار گرفته نمي شود. 

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه تصريح کرد: بايد سازمان سازنده و تمامي پيمانکاران به توانمندي افزايش مقاومت بتن ها در ساختمان ها برسند. 

رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: افزايش مقاومت بتن نياز به يک نوع فرهنگ سازي و اعتمادسازي به توانمندي هاي داخلي دارد. 

وي با اشاره به اينکه استفاده از بتن هاي نامقاومت در عرصه صنعتي مشکل ساز است، گفت: فرهنگ سازي در شهرها ميزان مقاومت بتن ها را مي توان افزايش داد. 

شکرچي زاده با اشاره به اينکه مبحث 19 در ساختمان ها نياز به فرهنگ سازي کنترل کيفي دارد، افزود: اجراي مبحث 19 باعث صرفه جويي در مصرف انرژي مي شويم. 

وي خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسي و مشاوران و آموزش بازرسان نقش موثري در استفاده از مبحث 19 دارد. 

شکرچي زاده با اشاره به اينکه ميزان مقاومت بتن در برج هاي کشورهاي خارجي به 100 مگاپاسکال رسيده است، افزود: ميزان مقاومت بتن در برج ميلاد 30 مگاپاسکال است. 
انتهاي پيام/

برچسب ها: میزان ، مقاومت ، بتن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.