سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فرجي‌دانا به اسلامي‌سازي علوم انسانی توجه ويژه کند/ لزوم جلوگيري از جهت‌گيري‌هاي سياسي در فضاي علمي

دبير انجمن مستقل دانشگاه تهران با بيان اينکه فرجي‌دانا به اسلامي سازي علوم توجه ويژه کند، گفت: از وزير علوم انتظار داریم نگاهي اعتدالی و میانه‌ای به مسائل علمی و سیاسی در دانشگاه‌ها داشته باشد، چرا که این نگاه فضای دانشگاه‌ها را به حاشيه پردازی گذشته باز مي‌گرداند.

"علی عبدی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در تشریح انتظارات دانشگاهیان از "فرجی دانا" وزیر جدید علوم گفت: مطالبه اصلی دانشگاهیان که بعد از گذشت 35 سال از تاریخ پربرکت جمهوری اسلامی همچنان ناتمام باقی مانده، بحث اسلامی سازی علوم به ویژه علوم انسانی است، چراكه كماكان، دروسی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که علوم غربي و پایه و اساس آن تفکرات لیبرالي است.
 
وي افزود: دانشگاهیان خواستار اینند که بحث اسلامی کردن علوم انسانی در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود و به جاي متون غربي، متون اسلامی در خصوص علوم انسانی تدريس شود.
 
دبير انجمن مستقل دانشگاه تهران اسلامي كردن علوم انساني در دانشگاه‌ها را اولويت اصلي اقدامات وزير علوم دانست و مطرح كرد: اگر وزیری تمام زمان خود را بر این قضیه متمرکز سازد و به صورت جدی در شفاف سازی این اقدام عمل کند، قطعاً یکی از بزرگترین خدمات علمی را در تاریخ 35 ساله انقلاب انجام داده است.
 
عبدي اظهار داشت: همانطوركه تفکرات مختلف سیاسی در دانشگاه اجازه حضور و بروز دارند، بايد به همان ميزان نيز پیشرفت علمی دانشگاه‌ها مدنظر قرار گيرد و وزارت‌ علوم اجازه ندهد که اين پیشرفت‌ها به حاشیه کشیده شود، چرا که در چند سال اخير اقدامات سیاسی در دانشگاه به عنوان متن و اساس اصلی دانشگاه‌ها تلقی شد.
 
وي فضاي دانشگاه‌ها در دوران سازندگي را تحليل و تصريح كرد: در آن دوران، نوعي فضاي تفريطي در دانشگاه‌ها حكم‌فرما بود طوريكه، اندیشه‌های سیاسی در دانشگاه‌ها كاملاً سرکوب می‌شد.
 
دبیر انجمن مستقل دانشگاه تهران، به شعار دولت يازدهم که اعتدال گرایی است اشاره کرد و اظهار داشت: از "فرجي‌دانا" انتظار داریم نگاهي اعتدالی و میانه‌ای به مسائل علمی و سیاسی در دانشگاه‌ها داشته باشند و از نگاه قبیله‌ای پرهيز كند، چرا که این نگاه فضای دانشگاه‌ها را به حاشيه پردازی گذشته باز مي‌گرداند.
 
وی در پايان خاطر نشان كرد: آخرين انتظار تشكل‌ها از وزير علوم اين است که دانشگاه‌‌ها را مستقل از تمام جریانات سیاسی نگه‌دارد و به هيچ عنوان تحت فشار گروه‌های خاص که تلاش دارند وزارتخانه را تحت سیطره خود درآورند، قرار نگیرد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.