سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

استان تهران دارای بالاترین سرانه مطالعه در کشور است

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران گفت: استان تهران با سرانه مطالعه بیش از 80 دقیقه در روز دارای بالاترین سرانه مطالعه در سطح کشور است.

ˈسیدجواد سادات فاطمیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: سرانه مطالعه در ایران 79 دقیقه در روز است.

وی افزود: این آمار، مطالعه در فضای مجازی، کتب درسی و غیر درسی، قرآن، ادعیه، مجلات، روزنامه ها و . . . را شامل می شود که تهران از این نظر پیشتاز استانهای کشور است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران بیان کرد: با توجه به انبوه جمعیت باسواد و وجود دانشگاه های متعدد در استان تهران، به طور طبیعی سرانه سواد در این استان بالاتر از سایر نقاط کشور است.

وی ادامه داد: با این وجود فضای کتابخانه ای در این استان فقط 5/1 متر مربع برای هر 100 نفر است که در مقایسه با سرانه فضای کتابخانه ای کل کشور (5/2 متر مربع برای هر 100 نفر) ناچیز است.

سادات فاطمی گفت: متاسفانه امروز حتی در برخی محلات شهر تهران که جمعیت زیادی را در خود جای داده است، کتابخانه نداریم و نیازمند سرمایه گذاری هر چه بیشتر در این زمینه هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت فضای موجود، نیازمند همکاری استانداری، اداره کل آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه های عمومی استان تهران برای در اختیار گرفتن برخی فضاهای آموزشی موجود و تامین اعتبار احداث کتابخانه هستیم.

این مقام مسؤول با اشاره به نقش بی بدیل آموزش و پرورش در ارتقای سرانه مطالعه در کشور، تاکید کرد: مطالعه باید به عنوان یک واحد درسی در دروس دانش آموزان گنجانده شود.

وی در خاتمه خواستار برنامه ریزی و هدفگذاری مناسب این موضوع و افزایش عادت به مطالعه از سوی آموزش و پرورش در بین دانش آموزان شد./س



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.