سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار رحيمي در اولين جلسه کارگروه ملي کميته ملي کاهش آلودگي هوا ؛

خودروهاي دودزا در تهران متوقف شدند/مرگ بيش از 2 هزار نفر بر اثر آلودگي هوا

رئیس پلیس راهور تهران گفت: طي شش ماه نخست سال جاري 978 خودروي دودزا در شهر تهران متوقف شده اند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،سردار رحیمی در اولين جلسه کارگروه ملي کميته ملي کاهش آلودگي هوا در سازمان محيط زيست با اشاره به برخورد با خودروهای دود زا در شهر تهران گفت: بحث متوقف کردن خودروهای دود زا در راستاي طرح کاهش آلودگی هوا هیچ وقت متوقف نشده و در شش ماه اول سال 92 ، 978 دستگاه خود رو را متوقف کرده ایم.

وی با اشاره به اجرای آخرین طرح پلیس برای مقابله با آلودگی هوا افزود: در این طرح در نزدیک ترین محورهای منتهی به مراکز ده گانه معاینه فنی چند تیم را مستقر کرده ایم تا خود رو های فاقد معاینه فنی را به این مراکز هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه با شرایط فعلی نمی توان مصوبه دولت فعلی را اجرا کرد اظهار داشت: سال گذشته به دنبال توقف خودروهای فرسوده شاهد اعتراض بسیاری از مالکان بودیم چرا که ابتدا باید در بحث خارج کردن خودروهای فرسوده زیر ساخت های لازم فراهم شود.

سردار رحیمی با اعلام آمادگی کامل در خصوص خودروهای دود زا از خاطر نشان کرد: درحال حاضر بیش از 50 هزار خودرو اعم از اتوبوس ،‌ مینی بوس و وانت و سایر خودرو ها که فرسوده هستند باید از چرخه خارج شوند.

شايان ذکر است اين جلسه با نمايندگاني از وزارت صنعت ،نفت ،بهداشت ، کشور و شوراي شهر و شهرداري تهران با رييس سازمان محيط زيست در حال برگزاري ايست.
*اعتبار داریم اما در تهران با مشکل کرانی مواجه ایم/ احداث دو هزار و پانصد و پنجاه جایگاه CNG در کشور

مشاور وزیر نفت گفت: آمادگی داریم در تهران تا سقف 500 میلیارد تومان هزینه کنیم ما با مشکلاتی موجه هستیم.

 خجسته مهر در ادامه جلسۀ کار گروه ملی کاهش آلودگی هوا گفت: سعی داریم سوخت پاک گاز را به 30 درصد برسانیم و در همین راستا 2900 میلیارد تومان برای ساخت 2550 جایگاه CNJ در کشور در نظر گرفتیم .

وی ادامه داد: تا به امروز 2400 میلیارد تومان برای احداث 2100 جایگاه هزینه کرده ایم .

وی خاطر نشان کرد: آمادگی داریم در تهران نیز تا سقف 500 میلیارد تومان هزینه کنیم اما با کمبود زمین و ازطرفی هم با گرانی آن مواجه هستیم.

*مرگ سالانه 2427 نفر بر اثر آلودگی هوا/ آمارها ی وزارت بهداشت شفاف است

ندافی با انتقاد به اینکه گزارشهای ما شفاف است ،گفت: وزارت بهداشت بر اساس مدل جهانی که اطلاعات آن کاملاً بومی است آمارها را اعلام می نماید.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار سالانه 2527 مورد مرگ و میر بر اثر آلودگی هوار داریم همچنین 2522 نفر به جهت ناراحتی قلبی و 4525 نفر به لحاظ بیماری تنفسی در اثر آلودگی هوا بستری می شوند.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: باید به این استانداردها توجه شود اگر چه برنامه جامع آلودگی هوا نیز نیاز به بازنگری دارد و بعضی از پارامتر ها بالاتر از استاندارد ملی هستند که این در گزارشاتی که سایر ارگان ها ارائه کرده اند ملاحظه نشده است .

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل عمومی گفت: باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی برویم تا به استاندارد برسیم حتی اگر 40 درصد مردم تهران از این سامانه استفاده کنند 12 درصد آلودگی هوا کاهش می یابد./ف
برچسب ها: فرسوده ، فراهم ، رحیمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.