سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره کنترل بیماریهای مشترک مرکز مدیریتهای بیماریهای وزارت بهداشت؛

لرستان، کردستان وهمدان بیشترین استانهای درگیر "تب مالت"

طبق آمار وزارت بهداشت بیشترین موارد ابتلا به "بیماری تب مالت" در استانهای لرستان، همدان ، آذربایجان غربی ، مرکزی و کردستان بوده است .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛دکتر مسعود مردانی دبیر همایش بروسلوز گفت: اولین همایش کشوری بروسلوز حدود ۱۰ سال پیش درسال ۱۳۸۲ برگزار شد،که با استقبال شایان توجهی روبرو شد.

وی با اشاره به این که در دو سال اخیر میزان بروز این بیماری در کشور افزایش یافته است توصیه کرد :تجمیع همایشها و سمینارهای تخصصی سبب کارآمدتر و پربار شدن محتوای علمی آنها خواهد شد.

دکتر مردانی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که در این همایش سه روزه کشوری ۱۴ مقاله بصورت سخنرانی و حدود ۴۰ مقاله نیز بصورت پوستر ارایه خواهد شد. همچنین در هفت پانل تخصصی با حضور اساتید داخلی و خارجی موضوعات مختلف در خصوص بیماری بروسلوز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دکتر شیرزادی رئیس اداره کنترل بیماریهای مشترک مرکز مدیریتهای بیماریهای وزارت بهداشت در ادامه عنوان کرد: متاسفانه گرایش جامعه به استفاده از فرآورده های لبنی غیرپاستوریزه افزایش یافته است که این امر یک هشدار و به معنای افزایش ابتلای به بیماری است که اطلاع رسانی و آموزش عمومی در این خصوص را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین موارد ابتلا به بیماری در استانهای لرستان، همدان ، آذربایجان غربی ، مرکزی و کردستان بوده است . /ع2

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزارت ، بهداشت ، ابتلا ، بیماری ، تب ، مالت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.