سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبیری: خسوس بهترین نتیجه را کسب کرد/ فوتسال نياز به نگاه وي‍‍ژه کفاشيان دارد

سرمربی تيم فوتسال هلال احمر تبریز گفت: با وجود تمام انتقادها از ابتدا، کار خسوس و افکار فنی اش را قبول داشتم اگر شرایط را برایش سخت نمی کردند، عملکرد بهتری داشت.

محسن خبیری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب عنوان کرد: معتقدم خسوس مربی جسوری است. با آگاهی به جو ورزش ایران و نتیجه گرا بودن ما، دست به کار بزرگی زد و به جوانگرایی روی آورد. بنابراين ریسک این مربی قابل ستایش بود.

وي افزود: از سوی دیگر زمانی که باشگاه گیتی پسند تیم ملی را تنها گذاشت، بدون بهانه جویی و با تدبير یک تیم با ترکیبی جدید را فراهم کرد تا در رقابت های "گرند پریکس" بهترین نتیجه کسب شود، این در حالیست که می دانیم القاء تفکرات فنی مربی به بازیکنان از اهمیت بالایی برخوردار است و خسوس قبل از گرند پریکس به دلیل مسائل حاشیه ای نتوانست از این فاکتور بهره را ببرد، اما در نهایت مقام سوم رقابت ها در برزیل را به خود اختصاص داد.

خبيري عنوان کرد: البته نباید نادیده گرفت که هیچ مربی از اعتماد به جوانان پشیمان نخواهد شد. به همين علت جوانان تیم خسوس نیز 80 درصد تفکرات وی را عملی کردند. مهارت خسوس در هماهنگی بازیکنان طی مدت زمان کوتاهی که در دست داشت مثال زدنی بود زيرا برترین مربیان حتی در صورتی که ستارگان ورزش جهان را در اختيار داشته باشند، تا زمانی که قادر به هماهنگی آنها با افکار خود نباشند، موفق نخواهند بود.
 
سرمربي تيم هلال احمر تبريز ادامه داد: صحبت هایم منکر نقاط ضعف خسوس نیست. هر مربی در هر رده ای نقاط ضعف و قوتی دارد که هنر هر فرد یافتن و آشنایی با آنهاست تا به مرور زمان و با تجربه رفع شود، اما عملکرد ایران در یکی از معتبرترین رقابت های جهانی قابل قبول بود.

خبیری تصريح کرد: در صورتی که در سایه عملکرد مطلوب و تساوی هایی که در تورنمت روسیه کسب کردیم، پنهان نمی شدیم به طور حتم حالا عنوان قهرماني يا نائب قهرماني را گرفته و جای اعتراض کسی به عملکرد تیم ملی باقی نمی ماند. همدلی و همراهی مان با تیم ملی به طور حتم آینده ی بهتری را رقم خواهد زد.

وي با بيان اينکه کفاشیان به عنوان بالاترین مقام فدراسیون باید در این راه فوتبال را ياری کند، گفت: رييس فدراسيون فوتبال بايد نگاه ویژه ای به تیم های پایه این ورزش داشته باشد. در صورتی که ما پایه هایی قدرتمند داشته باشیم نبود چند بازیکن مشکل ساز شود و جایگزین  حرفه ای و قدرتمندی خواهیم داشت. کمبود بودجه باعث شده سرمایه های فوتبال ایران به هدر برود اما امیدوارم با مساعدت مسئولان به تیم های پایه ای، فوتسال همانند فوتبال توجه و سرمایه گذاری شود تا در آینده ای نه چندان دور شاهد تبعات موفقیت آن باشیم.

پايان متن/با
برچسب ها: خسوس ، فوتسال ، هلال احمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۷ آبان ۱۳۹۲
جوانگرایی بی شک به نتیجه گرایی شما کمک میکند