سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك استاد دانشگاه:

آهنگهاي نامناسب باعث رفتار مخرب مي شود

استفاده از موسيقي نامناسب فرد را به جاي انتقاد سالم از جامعه به رفتار مخرب مي كشاند.

محمد مصطفوي مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران گفت: نوع موسيقي روي روان افراد تأثيرگذار است و برخي آثار متناسب با فرهنگ نبوده و هيجانات را بالا مي برند، اين نوع موسيقي ها معمولاً آرامش كاذب ايجاد مي كنند و در طولاني مدت مخرب خواهند بود.
 
وي افزود: وقتي تضاد در فرهنگ باشد توان رشد فرد را گرفته و مانع بروز استعدادها مي شود و با توجه به آنكه انسان فطري دنبال رشد است، درصورت استفاده ي نامناسب از موسيقي، رشد استعدادها كاهش يافته و رفتار خشونت بار ايجاد مي شود.
 
مصطفوي تصريح كرد: گاهي گروه هاي اقليت براي دستيابي به مطالبه اي كه از جامعه دارند، از موسيقي نامناسب استفاده و به جاي انتقاد سالم، به رفتار مخرب دست مي زنند و چون بازخورد جامعه مناسب نيست، فرد به درماندگي دچار مي شود.
 
وي گفت: فرد 23 ساله اي كه هويت سالم ندارد، نقش هايش را به درستي انجام نمي دهد و وارد بحران هايي متاثر از موسيقي نامناسب مي شود. در ايران ارزش ها بر اساس دين بوده و وقتي فرد از آهنگهاي امنيسم ( انسان گرايي ) صرف، استفاده كند، باعث تضاد خلقي شده و فاصله بين نسل ها ايجاد مي شود.
 
مصطفوي گفت: بخشي از موسيقي غيرمجاز امروزي افكار شخصي خواننده را القا مي كند كه مخاطب را به سمت توهم و رفتارهاي ناهنجار اجتماعي هدايت مي كند.
 
وي افزود: استفاده از برخي آهنگهاي غيرمجاز امروزي موجب خشونت در دراز مدت شده و انسانيت را حذف و انسان را از راه خارج مي كند. مانند فرد معتادي كه در ابتدا از مصرف مواد لذتي را تجربه، ولي در طولاني مدت عذابي را تحمل مي كند كه بسيار از آن لذت اوليه بيشتر است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آهنگ ، موسیقی ، مصطفوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.