سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

اساتيد مدارس با رويكردي كاربردي تدريس كنند

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان خبر داد: در امتحانات خرداد امسال، رويكرد حافظه محوري به ارزشيابي دقيق كاربردي تبديل خواهد شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام مهدوي ارفع، در نشست مسئولان آموزش مدارس برادران حوزه علميه خراسان با بيان اين كه بايد با كار و تلاش، ظرفيت هاي آموزشي و پژوهشي را سنجيد و سطح آن‌را بالا برد،گفت: برگزاري نشست‌هاي علمي، تقويت پژوهش طلاب، اهتمام نسبت به اخلاق و تربيت و بررسي عملكردها از كارهايي است كه بايد مورد توجه باشد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان با بيان اين كه براي حضور در عرصه آموزش طلاب، بايد شاكر خداوند متعال بود، افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، كاركرد دين با گذشته متفاوت و عرصه فعاليت‌هاي آن بيشتر شد.

وی با اشاره به تحول مورد نظر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) در حوزه علميه، اظهاركرد: حوزه علميه به عنوان عقبه فكري نظام اسلامي است و به همين جهت در مسير تربيت طلاب بايد نظم دهي آموزشي داشت.

وي هدايت تحصيلي را دغدغه اول مسؤلان آموزشي اين حوزه عنوان و خاطر نشان كرد: استمرار هدايت تحصيلي طلاب، ايجاد انگيزه در مسير تحصيلي آنان را موجب مي‌شود.

حجت الاسلام مهدوي ارفع با اشاره به راه اندازي دوره سفيران هدايت در حوزه علميه خراسان از سال تحصيلي 92-93، يادآورشد: رشد تحصيلي طلاب در سطوح دو و سه، تخصصي شدن كارها، ايجاد ظرفيت و توان علمي مدارس، از برنامه ها و دغدغه هايي است كه مورد اهتمام بوده و هست.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان افزود: ستاد تفسير اين حوزه نيز با رويكردي كاربردي، در دو سطح عمومي و تخصصي فعاليت خوبي داشته و دارد.

وي با تأكيد بر اهميت كيفيت پذيرش در حوزه علميه، تصريح كرد: بايد افرادي در اين مسير گام بردارند كه بتوانند متناسب با زمان، رسالت خود در عرصه دين را انجام دهند.

حجت الاسلام مهدوي ارفع، آموزش پژوهش محور را راهبردي خواند و تصريح كرد: بايد طلاب به نحوي تربيت شوند كه در آينده به عنوان پژوهشگر و توليد كننده علم بتوانند در عرصه هاي مختلف وارد شوند.آ گ/

وي كاربردي شدن امتحانات را يكي از كارهاي در دست بررسي اعلام كرد و گفت: در امتحانات خرداد امسال، رويكرد حافظه محوري به ارزشيابي دقيق كاربردي تبديل خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان افزود: به همين جهت استاد بايد دروس خود را به صورتي كاربردي ارائه دهد.

وي اجراي طرح جامع قرآني در حوزه علميه خراسان را از ديگر فعاليت هاي اين حوزه اعلام و خاطر نشان كرد: واگذاري امور اجرايي امتحانات شفاهي پايه سوم به مدارس از ديگر كارهاي مدنظر مي‌باشد و در صورتي كه زمينه برگزاري امتحانات شفاهي پايه ششم هم در مدارس فراهم شود، اين كار انجام خواهد شد.

گفتني است، در اين نشست يك روزه كه در مدرسه علميه سليمانيه برگزار شد، 90 نفر از مسؤلان آموزش مدارس برادران حوزه علميه خراسان با يكديگر به تبادل نظر پرداخته و در زمينه مسائل مربوطه راهكارها و پيشنهاداتي ارائه كردند/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.