سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران

دو فوریت طرح الزام داشتن معاینه فنی براي طرح ترافیک تصویب شد

دو فوریت اخذ مجوز طرح ترافیک به هر شکل روزانه، هفتگی و سالانه برای تمامی خودروهای متقاضی ورود به طرح ترافیک منوط به دارا بودن برگه معاینه فنی شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ در ادامه هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی دو فوریت طرح اخذ مجوز طرح ترافیک به هر شکل روزانه، هفتگی و سالانه برای تمامی خودروهای متقاضی ورود به طرح ترافیک منوط به داشتن برگه معاینه فنی معتبر از مراکز معاینه فنی در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرارگرفت.  
 
بر اساس این گزارش در بررسی این طرح اعضای شورای شهر تهران این موافقتها و مخالفتهای خود را اعلام کردند.  
 
در دلایل بررسی دو فوریت این طرح آمده است نظر به اینکه تردد وسایل نقلیه موتوری بین خودروها سهم قابل ملاحظه ای در افزایش میزان آلودگی های شهر تهران دارند و این میزان در کلان شهرها نظر تهران حدود 70 درصد از مجموع کل آلودگی هوا را به خود اختصاص می دهد و نیز از طرف دیگر به دلیل حجم بالای ورود خودروهایی که روزانه شماره گذاری شده و وارد سرویس ناوگان حمل و نقل شهری می شوند ضرورت این طرح احساس می شود.  
 
همچنین بر اساس این گزارش در ادامه بررسی علل این طرح آماده است با توجه به شاخص ها و استانداردهای فنی و زیست محیطی جهت تردد به ویژه در محدوده طرح ترافیک که عمدتا از مناطق شلوغ و آلوده محسوب می شود بسیار ضروری است.  
 
همچنین از طرف دیگر به دلیل کاهش بارش های جوی و افزایش وسایل نقلیه آلودگی هوا در پایتخت در سالهای اخیر به شدت افزایش داشته است.  
 
مقایسه شرایط هوا در مهر ماه سال جاری نسبت به همین زمان در سال گذشته نشان می دهد که مهر ماه سال 91 هوای تهران 13 روز در شرایط ناسالم و 17 روز در شرایط سالم قرار داشته ولی متاسفانه این آمار در سال جدید 22 روز شرایط ناسالم و تنها 8 روز شرایط سالم را گزارش کرده اند.  
 
از این رو کنترل سلامت فنی بیش از 15 هزار خودرو که به صورت روزانه متقاضی ورود به محدوده طرح ترافیک هستند و به دلیل وجود مراکز معاینه فنی در تمام نقاط شهر تهران از دسترس ترین اقدامات جهت کاهش آلودگی هوا محسوب می شود.  
 
شایان ذکر است ؛ طرح اشاره شده توسط 23 تن از اعضای شورای شهر پیش از این امضا شده بود.  
 
همچنین در ادامه جلسه امروز بررسی یک فوریت طرح تعیین حسابرسیهای بودجه های شهرداری تهران در سال 92 در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت که این طرح با نظرات موافق و مخالف اعضای شورای شهر روبرو بود و در نهایت با اکثریت آرا به تصویب شورا رسید./
برچسب ها: ترافیک ، طرح ، آلودگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.