سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير صنعت ، معدن و تجارت :

روابط صنعتي وتجاري تهران - تونس تقويت مي شود

وزير صنعت ، معدن و تجارت برتوسعه روابط اقتصادي تهران – تونس تاكيد كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد رضا نعمت زاده ، در ديدار عبدالوهاب معطر وزير تجارت و صنايع دستي جمهوري تونس با وي گفت : در كشور ما توان طراحي - مهندسي - اجرايي پروژه ها اعم از دريايي ، ساختماني و صنعتي وجود دارد.
 
وزير صنعت،معدن وتجارت گفت: بسياري از شركتهاي ايراني از كشورهاي همسايه تا آمريكاي لاتين فعال هستند.

مهندس نعمت زاده  توان مهندسي صنعت كشورمان را در زمينه هاي راه سازي ، جاده سازي ، سد سازي و ايجاد كارخانجات توليدي برشمرد و علاقمندي كشورمان را براي توسعه همكاريهاي ايران و تونس در اين زمنيه  اعلام كرد.

وي همچنين با تاكيد بر گسترش روابط تجاري فيمابين تصريح كرد : نوع ديگر همكاري ها مي تواند سرمايه گذاري مشترك باشد چه در كشور تونس و چه در كشور ما و در زمينه خودرو سازي هم علاقمند همكاري هستيم.

 برگزاري نمايشگاه ها براي شناسايي محصولات و شناخت خريداران و مصرف كنندگان يكي ديگر از زمينه هاي همكاري بود كه نعمت زاده به آن اشاره كرد.

وي گفت : كشور تونس مي تواند به عنوان دروازه و پايگاهي براي صادرات كالاهاي ايراني به كشورهاي شمال آفريقا مورد توجه قرار بگيرد و شركت در نمايشگاههاي تخصصي شايد بتواند شناخت بيشتري به تجار و صنعتگران بدهد.

وزيرصنعت،معدن وتجارت با اشاره به برگزاري كميسيون مشترك اقتصادي سال گذشته در كشور تونس اظهار كرد : به نظر مي رسد كه بايد هر چه زودتر زمان برگزاري كميسيون مشترك اقتصادي را در تهران مشخص كنيم و سفرا نيز مي توانند در اين زمينه كمك كنند .

وي اضافه كرد : در زمنيه صنعتي نيز كشور ما به پيشرفتهايي رسيده است كه مي تواند تجارب آن در اختيار كشور تونس قرار بگيرد و تجارب اين كشور نيز در زمين صنعت توريسم مي تواند مورد استفاده كشور ما باشد.

 وزير صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به موضوع انرژي و معادن افزود : با توجه به وجود خاك فسفات در كشور تونس اين مورد مي تواند به يك همكاري دراز مدت فيمابين تبديل شود.
 
تونس دروازه صادرات به شمال آفريقا

در ادامه وزير تجارت و صنايع دستي كشور تونس نيز گفت : روابط بين ايران و تونس به ويژه در زمنيه اقتصادي در حد مطلوب نيست.

عبدالوهاب معطر اضافه كرد : فكر مي كنم بهترين روش تقويت روابط ، برقراري روابط اقتصادي و افزايش مبادلات بازرگاني و تجارب بين كشورهاست.

وي همچنين بر رفع موانع ومسائل موجود پيش روي روابط دو كشور تاكيد كرد و افزود : امروزه مبادلات بازرگاني ما با جهان 70 درصد با اروپا محدود است.

وزير تجارت و صنايع دستي تونس افزود : علاوه بر آن وضعيت بين المللي اقتصادي و ركود جهاني اين مسئله را گوشزد مي كند كه نبايد روابط محدود چند كشور شود و به همين جهت متنوع سازي روابط اقتصادي ميان تونس و كشورهاي ديگر يكي از اولويتهاي دولت تونس به شمار مي آيد و در اين ميان ايران موقعيت برجسته اي دارد.

وي همچينن بر تقويت روابط اقتصادي در زمينه هاي كشاورزي و زراعي ، صنعتي ، خدمات و گردشگري تاكيد كرد و افزود: امكانات لام براي سرمايه گذاري سرمايه گذاران دو كشور فراهم است.

وزير تجارت و صنايع دستي تونس شناخت از امكانات موجود دو كشور و تدوين برنامه اجرايي همكاري ميان بازرگانان و شركت در نمايشگاههاي دو كشورو نيز برقراري سنگ بناي ايجاد شوراي مشترك بازرگانان جديد يا بازسازي شوراي قبلي را از اهم برنامه دانست.

عبدالوهاب معطر اظهار اميدواري كرد كه ديدار امروز وي با وزير صنعت ، معدن و تجارت سكوي آغازي در جهت توسعه هر چه بيشتر روابط تجاري – اقتصادي و صنعتي باشد.

وي با اشاره به  طرحهاي مشترك با ايران در خصوص طرح ايجاد كارخانه توليد خودرو با كمك ايران ، آمادگي كشورش را براي تقويت روابط در زمنيه هاي  مالي و بانكي و كاهش تحريمها اعلام كرد وافزود : تونس مي تواند به عنوان دروازه ورود و صادرات كالا به آفريقا باشد.

همچنين در جلسه مشابهي با حضور وزير صنعت ، معدن و تجارت و هياتي تجاري- صنعتي از كشور عراق موضوع صادرات خودرو از كشورمان به عراق مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

 مدير عامل ايران خودرو در حاشيه اين نشست از راه اندازي سايت توليد خودرو در عراق با كمك بخش خصوصي و همكاري ايران خودرو و سايپا خبر داد و گفت : ظرف يكي دو ماه آينده اين سايت آماده توليد است.

هاشم يكه زارع گفت : تاكنون 200 هزار دستگاه خودرو به عراق صادر شده است و در آينده نزديك قطعات CKD  را به اين كشور صادر مي كنيم .

 وي هدف شركتهاي خودرو سازي را بالا بردن كيفيت و رقابت پذير كردن توليدات كشورمان در مقايسه با رقباي خارجي عنوان كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تهران ، تونس ، روابط ، صنعتی ، تجاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.