سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لوموند: ديدارهاي سازنده ايران و آژانس

روزنامه لوموند چاپ پاريس نوشت آخرين ديدار بين ايران و آژانس بين الملي انرژي اتمي، از سوي آژانس نيز بسيار سازنده توصيف شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته اين روزنامه، مذاکره کننده ارشد ايران در پرونده هسته اي ايران روز دوشنبه بيست و هشتم اکتبر از رويکردي جديد در رابطه با آژانس بين المللي انرژي اتمي خبر داد. اين در حالي است که ايران براي نشست آينده  با گروه پنج بعلاوه يک (آمريکا، روسيه، چين، فرانسه، انگليس و آلمان) در ژنو آماده مي شود. 

در آمريکا هم جان کري وزير امور خارجه اين کشور به شدت از انتخاب ديپلماسي در رابطه با ايران دفاع کرد و اسرائيل را که خواهان افزايش فشارها بر تهران است هدف قرار داد. 

جان کري در سخنراني در مورد منع گسترش سلاح هاي هسته اي تاکيد کرد آمريکا فرصت داشته است واقعي بودن يا نبودن تمايل ايران براي دنبال کردن برنامه هسته اي کاملا صلح آميز را مورد آزمايش قرار دهد. 

عباس عراقچي معاون وزير امور خارجه ايران نيز نشست با دبير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي را در مقر اين آژانس در وين بسيار سازنده و مفيد توصيف و تاکيد کرد برنامه هسته اي ايران همواره صلح آميز بوده است.

اين ديدار آژانس بين المللي انرژي اتمي و مذاکره کنندگان ايراني که در آستانه نشست هفتم و هشتم ماه نوامبر در ژنو برگزار شد دوازدهمين نشست از اين نوع است. 

آژانس بين المللي انرژي اتمي به طور مرتب فعاليت هاي هسته اي ايران را کنترل مي کند.  

جمهوري اسلامي ايران نيز همواره تلاش براي دستيابي به سلاح اتمي را تکذيب کرده است. ايران اطمينان مي دهد که برنامه هسته اي کاملا صلح آميز را دنبال مي کند و اميدوار است بتواند با اهداف غير نظامي به غني سازي اورانيوم ادامه دهد. 
برچسب ها: لوموند ، ایران ، آژانس ، سازنده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.