سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تاسیس بزرگ‌ترین طرح فولادی بخش‌خصوصی ایران در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: جواز تاسیس بزرگترین طرح فولادی بخش خصوصی ایران در جاده آذرشهر ـ تبریز و در زمینی به مساحت یک میلیون و 200 هزار متر مربع صادر شده و سرمایه‌گذاران سرمایه‌ای 400 میلیون یورویی را وارد چرخه راه‌اندازی این صنعت خواهند کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،عظمایی افزود: به دلیل انتقال تکنولوژی و ساخت قطعات فولادی با آخرین استانداردهای روز، اشتیاق زیادی برای سرمایه‌گذاری در این رشته در استان به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن وجود دانشگاه صنعتی سهند و چندین دانشکده فنی و مهندسی و سیل فارغ‌التحصیلان رشته‌های مربوطه توسعه صنایع مادر همچون فولاد و مس را در آذربایجان شرقی پر رونق کرده است.

عظمایی خاطر نشان کرد: جواز تاسیس بزرگترین طرح فولادی بخش خصوصی ایران در جاده آذرشهر - تبریز و در زمینی به مساحت یک میلیون و 200 هزار متر مربع صادر شده و سرمایه‌گذاران سرمایه‌ای 400 میلیون یورویی را وارد چرخه راه‌اندازی این صنعت خواهند کرد که در شمال‌غرب بی‌نظیر است.

وی گفت: این مجموعه عظیم در حال احداث، علاوه بر ایجاد اشتغال به 2 هزار نفر جویای کار، صادرات قطعات فولادی به کشورهای مختلف را در برنامه دارد و با راه‌اندازی این طرح بزرگ تولیدی رتبه آذربایجان شرقی در حوزه تولید فولاد به رده‌های اول کشوری ارتقاء خواهد یافت.

وی به طرح‌های توسعه مجتمع عظیم فولاد میانه نیز اشاره کرد و گفت: مجتمع دولتی فولاد میانه یکی از 8 طرح بزرگ دولت در زمینه توسعه صنایع فولادی کشور است که خوشبختانه بیشتر واحدهای این مجتمع به بهره‌برداری رسیده است و طرح توسعه مجتمع فولاد میانه نیز از روند خوبی برخوردار بوده و نیز پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای آن به 50 درصد رسیده است.

وی همچنین اظهار داشت: هم‌اکنون مجوز تاسیس و احداث 82 طرح تولید محصولات فولادی صادر شده و عملیات احداث و تکمیل بیشتر این طرح‌های فولادی در نقاط مختلف آذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد.

عظمایی تصریح کرد: در مجموع این طرح‌های فولادی حدود 50 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را جذب خواهد کرد و راه‌اندازی 82 طرح برای بیش از 5 هزار نفر به طور مستقیم و 5 هزار نفر نیز بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: مهم‌ترین مزیت صنایع فولاد به بهره‌برداری رسیده و یا در حال اجرای استان این است که تجهیزات و تکنولوژی آن طبق استانداردهای موجود جهان بوده و انتقال تکنولوژی از کشورهای صاحب‌نام تولید فولاد به استان به‌وسیله نخبگان و سرمایه‌گذاران و دانش‌آموختگان رشته‌های فنی و مهندسی صورت گرفته و این موضوع توانمندی خوبی برای واحدهای فولادی استان به وجود خواهد آورد./س

برچسب ها: طرح ، فولاد ، تاسیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.