سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ديدار با هيئت ايراني؛

نخست وزير سوريه بر روابط مستحکم سوريه با ايران تاکيد کرد

نخست وزير سوريه بر روابط مستحکم کشورش با ايران و تقويت روز افزون اين روابط تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، وائل الحلقي در ديدار با هيئت ايراني شرکت کننده در کنفرانس "نقش نخبگان در تقويت پايداري مردم سوريه" ضمن اعلام اين مطلب تاکيد کرد فرهنگ سوريه نتيجه تمدن کهن اين کشور و تلاش هاي انساني در دفاع از هويت و موجوديت ملي است.

وي تاکيد کرد هدف از حمله به سوريه تثبيت و ترويج افکار تکفيري کينه توزانه و مجرمانه و رواج افکار سياه ويرانگرانه در محيط سوريه به جاي افکار روشن و سازنده موجود در اين کشور است که ايجاب مي کند فرهيختگان و نخبگان سوري با اين پديده مقابله کنند.

الحلقي خواستار همکاري و هماهنگي بين مراکز و سازمان هاي فرهنگي و رسانه اي سوريه و کشورهاي دوست براي مقابله با اين تهاجم فرهنگي سازمان يافته شد.

وي تاکيد کرد ترسيم آينده سياسي سوريه مبتني بر راهکار دموکراسي و تکثر گرايي خواهد بود که از طريق صندوق هاي راي تحقق خواهد يافت نه آنگونه که ديگران مي خواهند. 

نخست وزير سوريه در اين ديدار همچنين به پيروزي هاي گسترده ارتش سوريه در برقراري امنيت و ثبات در بيشتر مناطق اين کشور اشاره کرد و از مقاومت بخش هاي اقتصادي در مقابل محاصره ظالمانه عليه اين کشور و مردم آن قدرداني کرد. وي همچنين از حمايت مردم و دولت ايران به سبب حمايت از دولت و ملت سوريه در مقابله با بحران قدرداني کرد. 

رضا صدر حسيني رئيس اتحاديه راديو تلويزيون هاي اسلامي در دمشق گفت: ديدگاه هاي دو طرف درباره تهاجم فرهنگي و وحدت رسانه اي براي مقابله با وحدت رسانه اي دشمنان که هدف از آن از هم پاشيدن ملت هاي اسلامي، عربي و به طور کلي ملت هاي منطقه است، شبيه يکديگر است. 

وي افزود: امروز وحدت نخبگان براي ايجاد محور متحد جهت مقابله با اين اقدامات ظالمانه بررسي شد. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.