سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون برنامه ريزي و نظارت شركت فرودگاه هاي كشور:

صنعت هوانوردي در تبيين جايگاه خود به اندازه لازم حساسيت نشان نداده است

معاون برنامه ريزي و نظارت شركت فرودگاه هاي كشور گفت:سه درصد از حمل و نقل از طريق هوايي انجام مي شود و همين ميزان هيچ گاه مورد تاكيد قرار نگرفته است

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا عبدالرحيمي با بيان اين مطلب در ششمين دوره آموزشي مسئولان روابط عمومي فرودگاه هاي سراسر كشور در اهواز گفت: روابط عمومي بايد با برخورداري از دانش روز و با تكيه بر رويكردهاي نوين، حركتي رو به جلو در جهت تعالي سازمان خود داشته باشد.

وي از احقاق حقوق شهروندي به عنوان يكي از راهبردهاي اساسي دولت نام برد و افزود: اين مساله از سوي وزير راه و شهرسازي نيز مورد تاكيد بوده است و ايشان به طور مستمر پاسخگويي دولت در برابر شهروند پرسشگر را امري ضروري عنوان كرده اند.

وي پاسخگويي به شهروندان را محور فعاليت روابط عمومي ذكر و تاكيد كرد: روابط عمومي علاوه بر اينكه مجموعه سازماني خود را از اهداف، برنامه ها، سياست ها و چشم انداز مطلع مي كند بايد جايگاه سازمان، خدمات و وظايف آن را براي مردم و ذي نفعان تبيين و اطلاع رساني كند.

عبدالرحيمي ترويج شناخت سازمان ميان همكاران درون سازمان را يكي از وظايف روابط عمومي برشمرد و افزود: براي تحقق اين هدف نيازمند شناخت كافي از سازمان براي انتقال آن به همكاران هستيم.

وي با بيان اينكه روابط عمومي بايد تحولات رو به جلو را به همكاران بخش هاي مختلف منتقل كند، خاطرنشان كرد: انتقال خواست ها و پيشنهادها و انتقادات از سوي همكاران به مديريت شركت يكي از كاركردهاي روابط عمومي است.

وي با اشاره به نقش روابط عمومي در سازمان هاي پيشرو گفت: برقراري ارتباط ميان كاركنان و مديريت و انتقال نقدها، انتظارات، سياست ها و برنامه ها از طريق كانال روابط عمومي ميسر مي شود.

معاون برنامه ريزي و نظارت شركت فرودگاه ها اطلاع از نظرات مردم و مشتريان را از كاركردهاي روابط عمومي خواند و افزود: در همين راستا سامانه ارتباطات مردمي براي دريافت نظرات مردم در آينده يي نزديك در شركت فرودگاه ها راه اندازي خواهد شد.

وي تجهيز به دانش روز را از ضرورت هاي فعاليت در روابط عمومي عنوان كرد و با بيان اينكه در رويكردهاي نوين تجهيز به دانش يك اصل است افزود: بايد مباني ارتباطي را از طريق مطالعه، سمينار و شركت در دوره هاي آموزشي فرا گرفت.

وي لازمه اثربخشي روابط عمومي را شناخت سيستم و اجزاي آن عنوان كرد.

تجهيز روابط عمومي به ابزار نوين ارتباطي و برخورداري از دانش و مهارت IT از ديگر مواردي بود كه عبدالرحيمي بر آن تاكيد كرد و گفت: امروز دنياي مجازي به دليل ويژگي هايي چون سرعت و حجم محتوا و تقسيم بندي مخاطب از اثربخشي بالايي در ارتباط برخوردار است.

وي مخاطب شناسي را يكي از كاركردهاي اصلي روابط عمومي دانست و گفت: براي اثربخشي بيشتر بايد سلايق مخاطب را در انتقال پيام در نظر بگيريم چراكه شناخت مخاطب و اطلاع از خواست هاي او، ما را به هدف نزديكتر خواهد كرد.

وي با بيان اينكه صنعت هوانوردي در تبيين جايگاه خود به اندازه لازم حساسيت نشان نداده است، گفت: سه درصد از حمل و نقل از طريق هوايي انجام مي شود و همين ميزان هيچ گاه مورد تاكيد قرار نگرفته است در حالي كه روابط عمومي مي تواند با ترويج آثار القايي و تكاثري به شيوه غير مستقيم در خارج از سازمان، نهادهاي تصميم گير را ياري رساند.

عبدالرحيمي با بيان اينكه جايگاه روابط عمومي در اهداف راهبردي شركت فرودگاه ها مشخص شده است گفت: در چشم انداز افق 1404 شركت فرودگاه ها شركتي پيشرو در ارائه خدمات ايمن و اثربخش فرودگاهي و خدمات ناوبري هوايي خواهد بود.

معاون برنامه ريزي و نظارت در پايان بر حفظ تعاملات روابط عمومي با نهادهاي شهري و استاني تاكيد كرد و افزود: اين تعاملات بر اثربخشي روابط عمومي نقشي تاثيرگذار خواهد داشت.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.