سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

شمارش معکوس صنایع دستی کرمانشاه برای دریافت نشان ملی آغاز شد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: شمارش معکوس صنایع دستی کرمانشاه برای دریافت نشان ملی شنیده می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر گفت: محصولات صنایع دستی منطقه غرب کشور (کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل) با حضور داوران مناطق پنجگانه کشور و کارشناسان فنی معاونت صنایع دستی سازمان مرکزی و همچنین کارشناسان استانها در 13 آبان ماه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی و کارشناسی در صورت دارا بودن شرایط فنی بالاترین درجه یعنی نشان ملی را دریافت می کنند.

سپهر گفت:آثار ارسال شده از استانها پس ازجمع آوری و دست بندی در گروه های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی در تاریخ 13 آبانماه در معاونت صنایع دستی به داوری گذاشته خواهد شد و به آثار برگزیده نشان ملی که یکی از بالاترین درجه های استاندارد کشوری در زمینه هنرهای سنتی و صنایع دستی است، اعطا می شود.

آثار برگزیده پس از دریافت نشان ملی می توانند در سال آینده برای دریافت نشان بین المللی یونسکو (مهر اصالت یونسکو) شرکت کنند.

وی افزود: امید است که در جلسه داوری نشان ملی شاهد موفقیت و سربلندی آثار هنرمندان و صنعتگران کرمانشاهی باشیم زیرا نشان برای صنایع دستی گامی بلند در جهت پیشرفت و ارتقا جایگاه و الای هنری استان کرمانشاه می باشد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، معکوس ، صنایع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.