سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی‌فرد در پاسخ به تذکر بذرپاش:

اگر منابع نفتی قطع شود، حذف رابطه بودجه با نفت امکانپذیر است

نایب رئیس اول مجلس گفت: در صورتی که منابع نفتی ما کاهش پیدا کند قطعا می‌توانیم رابطه نفت با بودجه را حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهرداد بذرپاش نماینده تهران در جلسه علنی امروز سه شنبه طی تذکر آیین نامه‌ای گفت: از نطق آقای نوبخت در پشت تریبون مجلس تعجب کردم.

وی افزود: ایشان و برخی دوستان دولت را از اشخاص متین و مبادی آداب می‌دانستیم ولی تعجب کردیم که ایشان عصبانی شدند و با نمایندگان ملت به گونه دیگری صحبت کردند.

بذرپاش تصریح کرد: رویه‌ای که در کشور توسط برخی مدیران اجرایی شروع شده است مورد تذکر ماست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: سیاه نمایی که از شرایط کشور اتفاق می‌افتد فکر نکنیم این سیاه نمایی برای این که عملکرد ما را توجیه کند خوب است بلکه به زودی گریبان خیلی از مدیران را خواهد گرفت که در درجه اول یک ناامیدی گسترده در داخل کشور ایجاد خواهد شد و یک امیدواری برای دشمنان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: این که مرتب مدیران اجرایی با آمارهای نگران کننده توی دل مردم را خالی کنند و پمپاژ ناامیدی کنند اصلا با این نیت که دولت وضع خرابی دارد شاید از این منظر کار سیاسی خوبی باشد اما در کلیت کشور کار درستی نیست چرا که باعث ناامیدی خیلی از جوانان خواهد شد و هم چنین باعث امیدواری دشمنان خواهد شد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور نیز نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.   

در ادامه حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر مهرداد بذرپاش گفت: ما در کشور با یک واقعیتی روبه رو هستیم که این واقعیات را همه می‌دانند.

وی افزود: یکی از واقعیات این است که منابع درآمدی ما به دلیل تحریم کاهش پیدا کرده است و این یک واقعیت است.

نایب رئیس اول مجلس افزود: ما اگر با این واقعیت با مردم صحبت کنیم و برنامه‌ریزی کنیم و موفقیتی که در طول یک سال گذشته داشتیم و خلق حماسه 24 خرداد یکی از مصادیق آن بود قطعا با اقتدار عبور می‌کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان هم می‌دانند  که ما کشوری هستیم با زیرساخت‌های قوی، با ظرفیت‌های فراوان برای به دست آوردن منابع جدید، اگر منابع نفتی ما کاهش پیدا کند ما قطعا می‌توانیم منابع درآمدی خودمان را اصلاح کنیم و رابطه بودجه را با نفت حذف کنیم.

وی تصریح کرد: در این مجلس برادری مثل آقای توکلی خوب می‌فهمند که منابع ما کاهش پیدا کرده است و می‌فهمند اگر منابع صندوق توسعه ملی در حوزه‌های عمرانی هزینه شود چه آثاری خواهد داشت و اگر مخالفت می‌کنند می‌دانند عدم هزینه منابع چه آثاری در اقتصاد داشته باشد.

ابوترابی‌فرد در پایان تاکید کرد: ما شرایط بسیار مطلوبی برای تغییر ریل داریم تا منابع درآمدی خودمان را به حوزه‌های مطمئن واقعی ببریم و کشور را از وابستگی به نفت نجات دهیم و ما تحریم را تهدید نمی‌بینیم بلکه یک فرصت می‌دانیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، منابع ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.