سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

تورهای منوفلامنت در آبهای هرمزگان حیات آبزیان را به خطر انداخته است

سرپرست معاونت صید و بنادرماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: هجوم و ازدیاد تورهای سرگردان منوفیلامت در آبهای حوزه استان مشکلات زیادی را برای آبزیان به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس عبدالمجید مقصودی افزود: استفاده از این تورها به دلیل مشکلات عدیده ایی که برای آبزیان به وجود می آورند از مدت ها پیش ممنوع شده است.

وی تصریح کرد: تورهای منوفیلامنت تورهایی نامرئی،پلاستیکی،سبک و ارزان هستند و افرادی که به صورت غیر مجاز به فعالیت صیادی مشغولند بیشترین استفاده کنندگان از این تورها هستند

سرپرست معاونت صید و بنادرماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: این تورها به دلیل سبکی و قدرت غوطه وری بالا به راحتی توسط امواج و یا هر نیرویی از کنترل صیادان خارج و در دریا ها به صورت آزاد و سرگردان مشکل آفرین می شود.

مقصودی افزود: تورهای منوفلامنت سرگردان در دریا و آبها با به دام انداختن ابزیان و کشتن آنها موجب فساد آنها در دریا می شوند که آلودگی های جبران ناپذیر را به وجود می آورد.

وی تصریح کرد: این تورها به دلیل قابلیت بالای صید خود و همچنین استاندارد نبودن بدون توجه به گونه ،زمان رسیدگی جنسی و اندازه آنها اقدام به صید و به دام انداختن آبزیان می کند که این می تواند منجر به برهم خوردن چرخه های طبیعی آنها شود.

سرپرست معاونت صید و بنادرماهیگیری شیلات هرمزگان همچنین نشستن تورهای سرگردان منوفلامنت بر روی مرجان ها و بستر دریا را از دیگر آسیب های این تور عنوان کرد.

در استان 29 هزار صیاد مشغول به فعالیت هستند./س

برچسب ها: خطر ، تورهای ، منوفلانت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.