سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نهمین مجمع اقتصاد اسلامی در کشوری غیر اسلامی؛

افتتاح شعبه "بانکداری اسلامی" در بانک‌های غربی/ بورس لندن "اوراق قرضه اسلامی" منتشر می‌کند

افزایش تقاضا برای تامین منابع مالی مورد نیاز بخش تجاری بر اساس اصول بانکداری اسلامی موجب شده است بسیاری از بانک‌های غربی اقدام به ایجاد شعبه بانکداری اسلامی کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در حالیکه چندی پیش خبرگزاری المیادین از افتتاح شعبه بانکداری اسلامی در بانک‌های غربی خبر داد، امروز شاهد آن هستیم که نهمین مجمع جهانی اقتصاد اسلامی در لندن در حال برگزاری است.

رشد سریع اقتصاد کشورهای خلیج فارس، توجه بسیاری از بانک‌های غربی را به خود جلب کرده است و این بانک‌ها برای جذب مشتری در این کشورها، شعبه‌های بانکداری اسلامی ایجاد کرده اند.

ارزش تجارت خارجی 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی در سال 2011 به حدود 4 تریلیون دلار رسید ولی فقط بخش کوچکی از این تجارت مبتنی بر منابع مالی برآمده از بانکداری اسلامی بوده است.

علت آن است که بانک‌های اسلامی نسبت به بانک‌های غربی هنوز کوچک و فاقد تجربه و شبکه‌های بزرگ بین المللی هستند که بانک‌های بزرگ غربی در اختیار دارند.

بعلاوه بر اساس گزارش رویترز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در جمع ۱۸۰۰ مقام سیاسی و اقتصادی در نهمین مجمع اقتصاد اسلامی جهان در لندن سخن خواهد گفت.


بنا بر این گزارش، کامرون تلاش می‌کند پیوند اقتصادی محکم‌تری با جهان اسلام برقرار کند. در متن سخنرانی کامرون آمده است هدف از این اقدام شناسایی فرصت‌های مالی مسلمانان است.

انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری اسلامی در جهان در سال آینده به حدود ۱.۳ هزار میلیارد پوند برسد. این میزان نسبت به سال ۲۰۰۶ حدود ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.