سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معتادان کارتن خواب اشتغال می خواهند / کارتن خواب ها به اخوان می روند

پسرک با چشمانی بی رمق وقتی از گذشته حرف می زند بغض گلویش را می گیرد و می خواهد از شر اعتیاد خلاص شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بعد از گذشت کلی پیچ و تاب و پرس وجو به محلی از صفا دشت ملارد رسیدیم.  
 
بیمارستانی با مساحت 11هزار و 80 متر مربع که از سال 46 تاسیس و قرار است مامنی برای باز پروری معتادان و بازگشت آنها به جامعه باشد.  
 
بیرون بیمارستان ترک اعتیاد اخوان با محوطه خاکی ساختمان های سفید رنگ و کوتاه ساخته شده است.  
 
از در که وارد می شویم بیمارستان ترک اعتیاد با 8 سالن و ظرفیت 120 نفر مدد جو طراحی شده است.  
 
*در سالن اول مامنی برای ترک معتادان  
 
در سالن اول  بیماران تحت درمان از اعتیاد یا بهتر بگویم مدد جویان حضور دارند که همگی با لباس های متحد الشکل آبی رنگ به تن کرده یکی از مدد جویان پیمان نام دارد که به گفته خودش این مرکز را با جان و دل دوست دارد و افزود: اگر در این مرکز زمینه حرفه آموزی و اشتغال برای مددجویان ایجاد شود می توان برای بازگشت افراد به جامع بیش از پیش امیدوار بود.  
 
پسرک 20 سال بیشتر ندارد و از گذشته اش با ناراحتی کرده و گفت: دیدگاهش نسبت به اعتیاد تغییر کرده است و اگر اشتغال داشته باشد دیگر اعتیاد جایی در زندگی او ندارد.  
 
* زندگی عادی برایم آرزو شده است
 
علی 20 سال دارد و به گفته خودش هر مواد مخدری که اسمش  به ذهنتان رسیده را مصرف کرده است.  
 
پسرک با پدرش زندگی می کرده و اولین بار مصرف مواد مخدر را با پدرش تجربه کرده است.  
 
علی با بیان این جملات چهره اش در هم می روند و بغض گلویش را می گیرد و زیر لب گفت: زندگی یک معتاد گند آب و منجلاب است، می خواهم از گندآب اعتیاد نجات یابم و همچون یک فرد عادی به جامعه برگردم.  
 
*اشتغال دارویی بر درمان های لاعلاج 

پیرمرد به زحمت فارسی صحبت می کند از اهواز به تهران آمده به گفته خودش هیچ کسی را در تهران ندارد و تا قبل از دستگیری و اقامت در این مرکز در پارک روزگار گذارنده است و هم اکنون فقط می خواهد در این مرکز بماند و کار کند.  
 
در سالن های گوناگون مرکز اتاق های گوناگون از جمله اتاق CPR، اتاق کار، ورزشگاه، اتاق معاینه، آشپزخانه و سرویس بهداشتی تشکیل شده است.  
 
به گفته احمد ربیع زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره بیمارستان ترک اعتیاد اخوان گفت: این مرکز 8 سالن گوناگون با 4 سایت عبارتند از سایت اول آسایشگاه سایت دوم تیم درمانی، سایت سوم مجموعه انتظامی و سایت چهارم شامل مجموعه اداری و اجرایی است.  
 
وی افزود: قرار است سالانه هزار نفر در این مرکز درمان شوند و پاک به دامن جامعه برگردند این اقدام نیازمند توجه ویژه بهزیستی و دیگر سازمان های زیربط است.  
 
با گشت و گذار در میان بیماران بیمارستان اخوان از هر سن وسالی موقعیت و شخصیتی آلوده به مواد مخدر هستند و گواه این است که بلای خانمان سوز اعتیاد جا و مکان برای خودش را نمی شناسند بلکه تهدیدی برای همگان محسوب می شود./ف
برچسب ها: اعتیاد ، بهزیستی ، اخوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.