سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبس شهروند کویتی به اتهام توهین به حاکمان عرب

دادگاه استیناف کویت حکم صادره از دادگاه بدوی برای حبس ده ساله یک کویتی به اتهام توهین به حاکمان بحرین و عربستان را تایید کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری العالم؛ "نواف هدلان" فعال حقوق بشر کویتی گفت که دادگاه استیناف حکم صادره از دادگاه بدوی مبنی بر حبس حمد النقی به مدت ده سال به اتهام توهین به حاکمان بحرین و عربستان را تایید کرد و این درحالی است که هدیل بوقریص یک فعال حقوق بشر دیگر آن را "فاجعه" توصیف کرد.
 
دادگاه استیناف در آغاز ماه سپتامبر گذشته بازنگری دادستانی کل در حکم دادگاه بدوی مبنی بر تبرئه "حمد النقی" از اتهام توهین به حاکمان خلیج فارس در صفحه خود در تویتررا به تعویق انداخت و درخواست وکلای مدافع النقی برای آزادی وی را رد کرد، همچنین شرکت تویتر نیز با درخواست دادگاه برای دادن اطلاعاتی از صفحه حمد النقی مخالفت کرد.
 
"خالد الشطی"،"عبدالحمید دشتی " و" زهرا سلطان"  وکلای مدافع متهم خواستار آزادی وی شدند و تاکید کردند که پرونده هایی مشابه این پرونده وجود دارد؛ ولی چنین حکم حبس طولانی مدتی صادر نشده است و به وضعیت روحی متهم که برای بیش از سه ماه در زندان انفرادی بسر برده است، اشاره کردند.

برچسب ها: کویتی ، توهین ، حبس ، بین الملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.