سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقدينگي مشکل صنعت برق/بي توجهي به طرح جامع انرژی کشور

رییس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس گفت:طرحی در کمیسیون انرژی با نام طرح جامع انرژی کشور مطرح است که در آن دو وزارتخانه نفت و نیرو بر روی آن کار کرده‌اند بر اساس این طرح استراتژی انرژی کشور مشخص خواهد شد، اما متاسفانه از انها استفاده اي نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، امیری خامکانی رییس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس در مراسم افتتاح مرکز تست پنچ توربین 25 مگاواتی گروه مپنا گفت: مطالباتی که تولید کنندگان بخش خصوصی برق کشور از دولت داشتند باعث شد شرکت‌های بزرگی مثل مپنا تا حدودی زمین‌گیر شوند بنابراین اگر شرکت‌های بزرگی اینگونه زمینگیر شوند شرکت‌های کوچکتر وضعیت‌شان بدتر بوده است.

وي افزود: برای نجات بدنه انرژی و برق کشور باید کارهاي زيادي انجام شود، بنابراین نامه‌ای به رئیس مجلس ارائه شد و در آن مشکل اصلی صنعت برق کشور نقدینگی عنوان شد .

وی تاکید کرد: بايد بحث نقدینگی، سرمایه در گردش و مطالبات شرکت‌های خصوصی برطرف شود تا مشکلی از بابت تولید در صادرات برق بوجود نیاید.

امیری گفت: ‌در سال گذشته در بودجه سنواتی راه‌های زیادی طی شد تا بتوانیم مطالبات پیمانکاران را حل کنیم بنابراین اگر می‌خواهیم حماسه اقتصادی در بخش انرژی رقم بخورد یکی از راه‌های آن استفاده و کمک به شرکت‌های برند است.

وی اضافه کرد: طرحی در کمیسیون انرژی با نام طرح جامع انرژی کشور مطرح است که در آن دو وزارتخانه نفت و نیرو بر روی آن کار کرده‌اند بر اساس این طرح استراتژی انرژی کشور مشخص خواهد شد. بنابراین دنبال این هستیم که این گزارشات را به عنوان سند پشتیبان انرژی کشور کار کنیم و استراتژی درازمدت انرژی کشور را تعیین کنیم ، اما متاسفانه از آن‌ها استفاده اي نمی‌شود.
وی با اشاره به این‌که تعداد قراردادها کمتر و سرمایه‌گذاری و کسب و کار سخت‌تر شده است گفت:‌اگر قراردادی هم امضا شود زمان زیادی هم طول می کشد تا به نتیجه برسد.

رییس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این که مشکل کمبود نقدینگی به مرز بنگاه داری شرکت‌های تولید و توزیع باید حل و شفاف شود گفت: به هر قشری که دولت می خواهد کمک کند باید برای آن ردیف در بودجه سنواتی دیده شود تا بتوانیم نگاه بنگاه داری به تولید و توزیع داشته باشیم.

رییس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر لزوم تنوع بخشی به انرژی و تعیین قیم برای آن گفت : کارکردمان نسبت به دنیا و ظرفیت‌هایمان کمتر بوده و اکنون طرح حمایت از صنعت برق کشور را در دست داریم؛ طرح حمایت از صنعت برق طرح جامعی که در کوتاه مدت به صنعت کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نقدینگی ، انرژی ، صنعت ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.