سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسط کانون تهران به صورت منطقه‌ای منتشر شد:

فراخوان چهارمین جشنواره سینما تئاتر نوجوان، نوتاسین

مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران فراخوان جشنواره فیلم‌سازی'نوتاسین' ویژه کودکان و نوجوانان را منتشر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره پیش از این سه دوره به صورت استانی در تهران برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند روبرو شد در همین حال تصمیم بر این شد تا این جشنواره از امسال و برای اولین بار به صورت منطقه‌ای در استان‌های منطقه 2 تقسیم‌بندی کانون برگزار ‌شود.

 بر اساس تقسیم‌بندی منطقه‌ای کانون استان‌های"آذربایجان‌غربی"، "ایلام"، "هرمزگان"، "کهگیلویه و بویراحمد"، " مرکزی"، " یزد" و "تهران" در منطقه 2 قرار دارد.

ایده‌ی برپایی این جشنواره از درون مرکز شماره 25 کانون تهران در دو راهی قپان توسط مربیان این مرکز مطرح و جشنواره، از سوی خود آنان طی سه سال قبل برگزار شد.

سال گذشته سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون از این جشنواره بازدید و پیشنهاد کرد که جشنواره نوتاسین از این به بعد به صورت منطقه‌ای برگزار و امکان مشارکت تعداد بیشتری از نوجوانان ایرانی در این رویداد فراهم شود.

عنوان «نوتاسین» از ابتدای واژه‌های نوجوان، تئاتر و سینما گرفته شده است.

بر اساس فراخوان منتشر شده، کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر فیلم‌سازی می‌توانند در دو گروه سنی 7 تا 11 سال و 12 تا 17 سال با موضوع آزاد و در سه بخش پویانمایی، مستند کوتاه و داستانی کوتاه، آثار خود را تا پایان آذر 92 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بر همین اساس در بخشی از فراخوان آمده است فیلم‌سازی و تولید انیمیشن از فعالیت‌های مدرن، جذاب و تاثیرگذاری است که به سبب ساختار متنوع و ترکیبی جادویی از هنرهای مختلف نقاشی، ادبیات، عکاسی، موسیقی و ... می‌آفریند و خلق می‌کند. بدیهی است پرداختن به ظرفیت‌های فراوان چنین هنر والایی می‌تواند روشی موثر در جذب و پایداری اعضای مراکز کانون باشد.

 گفتنی است: این جشنواره ویژه اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که امسال به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.