سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

ضربه به مسائل دینی بارزترین خیانت های تصویب قانون کاپیتولاسیون است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه دماوند گفت: از بارزترین خیانت های تصویب قانون کاپیتولاسیون می توان به تلاش برای توسعه فرهنگ وابستگی به بیگانه، دوری از تولید و نیل به مصرف گرایی و ضربه به مسائل دینی و اعتقادی مردم اشاره کرد.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: امروز می توان بسیاری از مشکلات مربوط به مباحث عفاف و حجاب را به موروثی ناخوشایند از قانون سخیف کاپیتولاسیون مرتبط دانست.

وی ادامه داد: افشاگری های امام راحل(ره) در خصوص قانون کاپیتولاسیون حوادثی تاریخی همچون تبعید ایشان به ترکیه، تعطیلی طولانی مدت بازار تهران و کشته شدن حسنعلی منصور بعنوان نماد احیاگری این قانون را درپی داشت.

علاءالدینی با بیان اینکه کاپیتولاسیون نماد تاریخی غیر قابل اعتماد بودن آمریکاست، قذافی و مرسی را درس عبرتی از رابطه با ایالات متحده خواند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه دماوند افزود: در تصویب قانون کاپیتولاسیون از سوی آمریکا اهداف متعددی همچون تحقیر ایرانی ها، گشایش جایگاهی برای گسیل مستشاران این کشور، قبضه بازار ایران و خارج کردن سایر حریفانشان از گود رقابت حضور در منطقه مهم خاورمیانه دنبال می شد.

وی ادامه داد: ایران در دوران رژیم ستمشاهی از نظر سیاسی به عنصری صرفاً دست نشانده استکبار و ژاندارم تأمین کننده اهداف ایالات متحده در منطقه خاورمیانه بدل شده بود؛ این نقش به لحاظ اقتصادی نیز تنها با دنبال کردن اهداف مالی آمریکا در سایه از میان برداشتن قوای صنعتی ایران همراه بود.

علاءالدینی اضافه کرد: در خلال پیگیری این دو هدف سیاسی و اقتصادی، جاسوسان سازمان سی آی ای نیز در لوای تاجر اما برای اجرای طرح های خرابکارانه وارد ایران می شدند تا تحرکات ضد ایالات متحده را در دم خفه کنند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.