سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

وجود معادن غنی سنگ مرمریت و سنگ آهن در فارس

وجود معادن غنی سنگ مرمریت و سنگ آهن در خرم بید سبب برجستگی این شهرستان در استان ،کشور و حتی دنیا شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، فرماندار شهرستان خرمبید در استان فارس با اشاره به اینکه وجود معادن غنی سنگ مرمریت و سنگ آهن در خرم بید سبب برجستگی این شهرستان در استان ،کشور و حتی دنیا شده است از سرمایه گذاران برای حضور و رونق هر چه بیشتر این بخش استقبال کرد.

داود ایوبی گفت: شکوفایی ظرفیتهای بالای معادن این شهرستان می تواند به کاهش نرخ بیکاری و کمک به اشتغال پایدار این استان کمک موثری نماید.

وی در جریان بازدید از معادن سنگ آهن مادکانسار وکانسار هنشک با اشاره به قابلیت های نهان و آشکار مواد مختلف معدنی افزود: زمینه لازم برای ورود سرمایه گذاران خصوصی در عرصه معادن این منطقه که می تواند نوید بخش آینده ای روشن برای ساکنان باشد نیز از هر حیث مهیا است.

ایوبی ادامه داد: یکی از معادن سنگ آهن شهرستان با نام مادکانسار با دارا بودن ذخائر سه میلیون تنی چرخ های اقتصادی شهرستان را به حرکت در آورده و زمینه اشتغال 100نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم آورده است .

وی بیان کرد : فازهای دیگر این معدن در صورت بهره برداری می تواند راهگشایی بسیاری از جوانان شهرستان باشد.

رئیس میز سرمایه گذاری شهرستان خرم بید گفت : دیگر معدن سنگ آهن شهرستان که همچون نگینی در منطقه هنشک صفاشهر می درخشد ذخائر بسیار عظیمی از آهن باآلیاژ بالا را در دل خود نهفته دارد که به همت یکی از سرمایه گذاران بومی استان در حال بهره برداری است.

ایوبی افزود : ذخیره 33میلیون تنی آهن در این معدن قابل مقایسه با دیگر معادن استان نیست و همین امر سبب شده است تا عنوان بزرگترین معدن سنگ آهن استان فارس بر پیشانی این معدن شهرستان حک شود.

وی گفت : تاکنون 210میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی به این معدن تزریق شده است و در فاز اول آن که شروع به کار کرده است 200نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد : با افتتاح فازهای بعدی زمینه اشتغال بیش از هزار نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم فراهم خواهد شد/س .

برچسب ها: معادن ، سنگ ، مرمریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.