سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقچی وارد وین شد/ ایران رویکرد جدیدی به آژانس ارائه می‌کند

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان برای دیدار و گفتگو با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لحظاتی پیش وارد وین شد و قرار است رویکرد جدید ایران در مذاکره با آژانس را ارائه کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدعباس عراقچی" معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان که صبح امروز (دوشنبه) به منظور دیدار و گفتگو با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده، لحظاتی پیش وارد وین شد.
 
قرار است عراقچی ساعت 13 به وقت محلی (15:30 به وقت تهران) در آژانس با آمانو دیدار و گفتگو کند.
 
گفتنی است؛ حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه و رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار حضور دارند.
 
روز گذشته (یکشنبه) در مورد گفتگوهایش با آمانو گفت: در دیدار با یوکیا آمانو در وین درباره ادامه همکاری‌ها با آژانس و ارائه رویکرد جدید ایران در مذاکره با آژانس و حل و فصل ابهام‌ها و سوال‌ها میان دو طرف گفتگو می‌کنم.
 
وی درباره مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 اظهار داشت: مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (8 و9 آبان) در وین مقر سازمان ملل ‌ صورت می‌گیرد.
 
عراقچی درباره ترکیب هیئت کارشناسی ایران در این مذاکرات تصریح کرد: کارشناسانی از وزارت‌خانه‌های "نفت"، "صنعت، معدن و تجارت"، "راه و شهرسازی"، "بانک مرکزی" و "سازمان انرژی اتمی کشورمان" این هیات را همراهی می‌کنند.
 
وی افزود:  در مورد آخرین وضعیت مذاکرات ایران و 1+5 در این گفتگوها بحث خواهد شد.
 
مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای ایران یادآور شد که ریاست هیئت ایرانی بر عهده حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی بین‌المللی وزارت خارجه است.
 
یازدهمین دور مذاکرات ایران و آژانس پنجم مهر ماه در محل دفتر نمایندگی دائم ایران در آژانس برگزار شده بود.
 
مذاکرات امروز ایران و آژانس دومین مذاکره بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم است، 10 دور مذاکره قبلی در دولت دهم برگزار شده بود.
 
مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 نیز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هشتم و نهم آبان) در وین برگزار و حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست تیم کارشناسی ایران را برعهده دارد و همانگونه که عراقچی اعلام کرد: کارشناسانی از وزارتخانه‌های نفت، تجارت و صنایع، و راه و مسکن، بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی این هیئت را همراهی می‌کنند.
 
براساس توافقات حاصله در مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 (آمریکا،‌ آلمان،‌ فرانسه، انگلستان،‌ روسیه و چین) در ژنو که طی روزهای 23 و 24 مهر ماه (15 و 16 اکتبر) در این شهر برگزار شد، قرار شد پیش از نشست بعدی که قرار است 16 و 17 آبان (7 و 8 نوامبر) در همین شهر برگزار شود، کارشناسان هسته‌ای، علمی و امور تحریم 6 کشور و جمهوری اسلامی ایران برای بررسی اختلاف نظرات و تهیه و تدوین قدم‌های عملی تشکیل جلسه دهند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: عراقچی ، وین ، سفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.