حسين اکبري فر، کارشناس ارشد روانشناسي و آموزش کودکان استثنايي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: يکي از مسائل مطرح براي دانش آموزان عقب مانده ذهني، مسئله استقلال و خود کفايي به خصوص در زمينه اشتغال و کسب درآمد است. اين افراد به دليل محدوديتهاي ذهني و جسمي نيازمند برخورداري از اقدامات و خدمات توانبخشي هستند تا بتوانند به سطح قابل قبولي از توانايي دست يابند.
وي گفت: به همين منظور در برنامه هاي توانبخشي حرفه اي با ارائه آموزشهاي فني و حرفه اي، مهارت شغلي دانش آموزان عقب مانده ذهني را بالا برده و آنها را آماده ورود به بازار کار مي کنند تا بتوانند به شغل مناسب دست پيدا کنند.
اين کارشناس ارشد روانشناسي اظهار کرد: مهمترين و اساسي ترين مسئله در فرآيند توانبخشي حرفه اي مبنا، ملاکها و محتواي اين آموزشها است که افراد را در حد بالاي موفقيت شغلي قرار داده و مطابق با واقعيت هاي مربوط به اشتغال و ميزان موفقيت آنها باشد.
وي خاطرنشان کرد: توانبخشي حرفه اي دانش آموز عقب مانده ذهني آموزش پذير، زمينه ساز اشتغال آنها در جامعه است. در اين راستا روش و نحوه ارايه آموزش ها و اجراي يک برنامه مناسب در مراکز توانبخشي از اهميت ويژه اي برخوردار است./ ح
انتهاي پيام/