سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جمع خبرنگاران؛

مقاله روز شنبه بهار توهين به برادران اهل سنت بود/ بازگشايي انجمن صنفي خبرنگاران

"علي جنتي" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين سوال كه روزنامه بهار با نظر هيات نظارت بر مطبوعات توقيف شده گفت: روزنامه بهار طي يك سال گذشته چندين تذكر گرفته بود ولي متاسفانه به آنان توجه نكرد و لذا هيات نظارت راي بر توقيف آن داده و آنرا به دادگاه فرستاد.

 به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران "علي جنتي" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين سوال كه روزنامه بهار با نظر هيات نظارت بر مطبوعات  توقيف شده گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته مقاله‌اي درج شد علاوه بر اينكه نوعي تحريف به تاريخ اسلام محسوب مي‌شد بر ايجاد اختلاف مذهبي كشور نقش مهمي را داشته است.

وي افزود: نه تنها آن مقاله بلكه مقاله‌اي كه روز شنبه مبني بر جبران خطاي روز گذشته آنها نوشته شده بود نسبت به برادران اهل سنت ما تعريض‌هايي وجود داشت  كه طبق قانون هر نوع مطلبي قيد شود كه بخواهد مسائل مذهبي و اختلافات قومي را دامن بزند براساس آن قانون بايد با آن روزنامه برخورد شود.

جنتي تصريح كرد: روزنامه بهار طي يك سال گذشته چندين تذكر گرفته بود ولي متاسفانه به آنان توجه نكرد و لذا هيات نظارت راي بر توقيف آن داده و آنرا به دادگاه فرستاد.
 
بر اساس اين گزارش؛ صبح امروز علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد  اسلامي نشستي را با اعضاي هيات ادبا و فرهيختگان كويتي داشتند، بيش از يك ساعت اصحاب رسانه منتظر ماندند كه به داخل سالن راه يابند و در ساعات پاياني نشست فقط عكاسان توانستند اجازه ورود به آن نشست را پيدا كنند.

بنابراين گزارش بعد از پايان اين نشست علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به نتيجه اين ديدار گفت: مجموعه اي اساتيد دانشگاه و روساي ادبيات كشور كويت و جمعي از اعضاي انجمن اديبان  اين كشور به ايران آمدند كه در مراكز علمي دانشگاهي و مراكز ادبي و برخي از موزه‌هاي كشورما را براي بازديد انتخاب مي‌كنند كه براي ما افتخار بزرگي است.

در ادامه اين گزارش وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: حضور اين هيات‌ها در كشور ما مي‌تواند به تقويت گسترش فرهنگ و نيز روابط سياسي كمك كند.

در ادامه اين نشست علي جنتي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر تاثير برگزاري هفته‌هاي فرهنگي در كشورمان گفت: تاكنون برگزاري هفته‌هاي فرهنگي تاثيرات و فوايد زيادي را به همراه داشته است زمانيكه من مسئوليت معاونت بين المللي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را عهده دار بودم در هفته هاي فرهنگي بسياري شركت مي‌كردم و شاهد نتايج و تاثيرات آن بر روي فرهنگ مردم ايران و كشورهاي ديگر بودم.

وي افزود: هفته فرهنگي ما در ژاپن، توكيو و چين برگزار شد و ميزان بازديدكنندگان و فيلم‌هاي عرضه شده از سوي كشور ما مورد استقبال مردم بسياري قرار گرفت و اين جزئي از ديپلماسي فرهنگي ماست كه موجب آشنايي ديگر كشورما با فرهنگ كشورمان مي‌شود.

جنتي ادامه داد: طي دو روز آينده آثاري از سي و شش هنرمند در چهل اثر در دوبي برگزار مي‌شود كه هم ديدن آنها و نيز خريداري آثار فرهنگي از سوي مردم ديگر كشورها به لحاظ مادي و معنوي كمك بزرگي براي هنرمندان ما مي‌شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر پلمپ شدن  انجمن صنفي روزنامه نگاران در مرداد 88 كه به دستور دادستان وقت صورت گرفت و در يكي دو روز پيش دو نشست خبري برگزار شد كه با حكم دادستاني رفع پلمپ شود و در اين ميان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي چه نقشي را خواهد داشت.

تصريح كرد: در اين امر وزارت كار و بازرگاني دخيل هستند قانون نظام صنفي بايد براي مجموع نويسندگان وهنرمندان و نيز براي اصحاب قلم وضع شود ما سعي مي‌كنيم قوانين خود را به مجلس فرستاده تا در آينده نه چندان دور همه هنرمندان ما بتوانند به طور يكپارچه و هماهنگ براي دفاع از حقوق خود اقدام كنند.
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.