سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پايگاه انتقال خون تهران خبر داد:

وضعیت قرمز "ذخایر خونی" تهران/ تولید خون 2/5 برابر کمتر از نیاز مراکز درمانی است

دكتر اسلامي از کاهش ذخایر خونی و تعطیلی چند پایگاه در تهران خبر داد.

 دکتر اسلامی، رئیس پايگاه انتقال خون در تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی کاملا در وضعیت  هشدار است چرا که تا قبل از این اگر وضعیت ذخایر خونی 5 تا 7 بود در حال حاضر این ذخایر به 2 تا 3 روز رسیده است که می توان گفت   این وضعیت  اصلا مناسب نیست.

 اسلامی در خصوص دلایل این کاهش تصریح کرد: دلایل متفاوتی برای این کاهش وجود دارد که کمبود پایگاه ها نسبت به مراکز درمانی از جمله مهمترین این دلایل است.

وی افزود: از آنجاییکه در حال حاضر سیاست دولت بر روی کاهش نیروی انسانی متمرکز است و انتقال خون به عنوان یک دستگاه دولتی باید این کار را انجام دهد و با انجام این کار ناهماهنگی بین تعداد مراکز خونگیری و  تعداد زیاد  مراکز درمانی ایجاد میشود و ما را در تامین خون بیمارستان دچار مشکل میکند.

رئیس پايگاه انتقال خون تهران در ادامه اذعان داشت: در 7ماه گذشته 207 هزار واحد گلبول قرمز متراکم در تهران توزیع  شد و این در حالیست که درخواست مراکز درمانی حدود 6000واحد بود که با این اوصاف به نظر می آید که میزان تولید خون باید بیشتر از2/5  برابر شود این مسئله نیاز به یک تغییر نگرش در رابطه با انتقال  خون دارد./ح

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.