سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخاب شغل مناسب در گرو شناخت درست ويژگي هاي رفتاري

به گفته يك كارشناس افراد بايد در انتخاب شغل خود به شناخت درست ويگي هاي رفتاري خود برسند.

 ابراهيمي مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: در درجه اول به نظر مي رسد شغل هر كس از درجه اهميت زيادي برخوردار است و حتي تا حد زيادي نشان دهنده ميزان هويت اوست تا جائيكه وقتي افراد به هم برخورد كنند يكي از سوالاتي كه پرسيده مي شود اين است كه چه كار ميكني و حتي كمتر مي پرسيم حالت چطور است؟ پس كار را حال مهمتر است.
وي در مثالي ديگر گفت هنگامي كه فردي به خواستگاري مي رود از اولين سوالاتي كه از وي پرسيده مي شود اين است كه شغلش چيست
وي همچنين اظهار داشت: كار معمولا نشان دهنده موقعيت اجتماعي، ارتباطات و حتي ميزان درآمد و به تبع آن جايگاه اقتصادي فرد است.
اما واقعيت امر اين است كه اكثر افراد از كار خود به اندازه كافي راضي نيستند.
ابراهيمي مقدم در توضيح بيشتر گفت: بعضي از افراد دچار حالتهاي كارزدگي مي شوند و ميل و رغبت زيادي براي كار كردن ندارند و برعكس بعضي افراد مشكل اعتياد به كار پيدا ميكنند و به نحوي كه تمام زندگي و وقتشان را كار در بر ميگيرد.اما درو اقع اگر افراد كار مناسبي پيدا كنند كه در آن هم احساس بالندگي داشته باشند و هم در آن رشد كنند و به موفقيت برسند و هم اينكه نيازهايشان به طور كامل برآورده شود به نحو رضايت بخشي ساليان سال تلاش خواهند كرد.
اين كارشناس با اشاره به ويژگي هاي متفاوت افراد گفت: ويژگي هاي متفاوت افراد منجر به موفقيت در كارهاي مختلف مي شود به عنوان مثال اصولا خانم ها نسبت به آقايان با توجه به بعد عاطفي قوي اي كه دارند در آموزش دوران ابتدايي پرستاري و .. موفق ترند ولي مردها در كارهايي كه فعاليت جسماني بيشتري مي طلبد مديريت، جابايي وسايل، مكانيكي و.. موفق تر هستند.
ابراهيمي مقدم در خاتمه گفت: ويژگي هاي شخصيتي افراد مختلف در به دست آوردن كارهاي متفاوت موثر است مثلا كسي كه معمولا آدم درون گرايي است در مشاغلي مانند كارآگاهي و حسابداري موفق تر هستند اما شغل هايي مثل ويزيتوري و يا راهنماي تور مناسب افراد برون گراست. بنابراين براي اينكه شغل مناسب داشته باشيم بهتر است با شناخت ويژگي هاي رفتاري خود و با كمك روانشناس شغلي انتخاب كنيم كه هم در آن موفق باشيم و هم آينده بهتري داشته باشيم. /ل
برچسب ها: شغل ، خواستگاری ، زندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.