سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيا، ميلياردها مورد تماس تلفني در عربستان را شنود کرده است

منابع آگاه اعلام کرده اند که سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) عليه هفت ميليارد و 800 ميليون تماس تلفني و ارتباطات رايانه اي در عربستان جاسوسي و شنود کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه عرب نيوز چاپ عربستان، در پي بزرگتر شدن دايره جنجال برنامه هاي جاسوسي آمريکا عليه ديگر کشورهاي جهان ، موسسه "کريپتوم" يکي از کتابخانه هاي بزرگ ديجيتال که از سوي آمريکا ايجاد شده است و وظيفه اش حفظ و نگهداري مدارک و اسناد محرمانه و سري است فاش کرده که سازمان سيا آمريکا عليه هفت ميليارد و هشتصد ميليون تماس تلفني و ارتباط اينترنتي در عربستان جاسوسي و شنود کرده است.

کريپتوم در گزارشي اعلام کرده است که عربستان سعودي به همراه تعداد ديگري از کشورهاي خاورميانه و آسيا از اهداف جاسوسي و شنود آمريکا بوده است.

هنوز مقامات دولت عربستان به ويژه کميسيون ارتباطات و فن آوري اطلاعات عربستان هيچ اظهار نظر رسمي و واکنشي نسبت به گزارش کريپتوم درباره جاسوسي آمريکا عليه تماس هاي تلفني و اينترنتي در عربستان نکرده اند. 

عرب نيوز نوشت  يکي از متخصصان ارشد فن آوري و اطلاعات عربستان اظهار داشته است که شنود و جاسوسي مکالمات و تماس هاي تلفني از سوي آژانس هاي جاسوسي در کشورهاي مختلف حتي آمريکا  عادي و طبيعي است.

موسسه کريپتوم اعلام کرده است که نزديک به يکصد و بيست و چهار ميليارد عمليات جاسوسي و شنوداز سوي آمريکا از ژانويه سال 2013 ميلادي عليه کشورهاي مختلف نظير عربستان ، اردن ، عراق ، مصر ، ايران ، افغانستان و پاکستان انجام شده است. اردن با يک ميليارد و ششصد ميليون عمليات شنود و افغانستان با بيست و يک ميليارد و نهصد و هشتاد ميليون عمليات جاسوسي و شنود کمترين و بيشترين کشورهايي بوده اند که عليه آنها جاسوسي انجام شده است.

در گزارش کريپتوم آمده است آمريکا نزديک به يک ميليارد و هفتصد و سي ميليون عمليات شنود عليه ايران انجام داده است. 

عرب نيوز نوشت  هند از ديگر کشورهايي است که کمي بيشتر از يک ميليارد عمليات شنود عليه آن از سوي سازمان سيا آمريکا انجام شده است.

عرب نيوز نوشت سازمان سيا آمريکا يک آژانس مستقل جاسوسي بشمار مي رود که مسئوليت تهيه اطلاعات براي مطلع کردن سياست گذاران آمريکا جهت  تامين امنيت ملي آمريکا را بر عهده دارد.
برچسب ها: سیا ، شنود ، عربستان ، آمریکا ، cia
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.