سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

بهره برداری از دستگاه مشخصه یابی سطح در پژوهشكده نانو فناوري

دستگاه پیشرفته مشخصه یابی سطح (BET) ، درپژوهشكده نانو فناوري ومواد پيشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، معاون پژوهشی پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به کاربرد این دستگاه در تعیین ویژگی های سطوح گفت: دستگاهBET یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در تعیین مشخصات مواد نانو ساختار از جمله نانو ذرات فلزی، اکسید های فلزی، سولفیدی، نانو لوله‌ها، نانو الیاف و نانو جاذب‌ها به شمار می رود.

دکتر علیرضا علافچیلان افزود: اندازه‌گیری سطح BET، توزیع و دانسیته سایت‌های فعال، خواص جذبی نانو ذرات، مکانیزم، دمای احیای نانواکسیدهای فلزی وعوامل مورد نیاز واکنش، نظیر انرژی فعال‌سازی، از مهمترین مشخصه‌هایی است که می توان با دستگاه جدید استقرار یافته در پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان اندازه گیری کرد.

وی با بیان این که در این دستگاه بیشتر آنالیزها بر مبنای جذب فیزیکی یا شیمیایی و تکنیک‌های برنامه‌ریزی شده دمایی صورت می‌گیرد تصریح کرد: این فنون در تعیین مشخصات کاتالیست‌ها، نانوکاتالیست‌ها، نانو جاذب‌ها، نانو فیلترها و غشاءها، نانو الیاف، نانو لوله‌ها و لایه‌های نازک قابل استفاده است.

عضو هیأت علمی پژوهشکده نانوفناوری ومواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان احیا با برنامه دمایی(TPR) و دفع با برنامه دمایی(TPD) را از دیگر قابلیت های دستگاه BET دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد و اظهار داشت: اين دستگاه تحت عنوان نانوسورد، آماده ارائه خدمات پژوهشي به دانشجويان، اعضای هيأت علمي و پژوهشگران داخل و خارج این دانشگاه است.

شایان ذکر است: دستگاه مشخصه یابی سطح با عنوان BET با هزینه ای قریب به دومیلیارد ریال توسط دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت ستاد توسعه فناوري نانو خریداری شده است/س.

برچسب ها: اصفهان ، دستگاه ، مشخصه ، یابی ، سطح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.