سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

اثرات مثبت طرح توسعه کشاورزی در استان کرمانشاه

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، این استان را از استان های موفق در اجرا طرح توسعه کشاورزی معرفی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس علی اشرف منصوری طرح توسعه کشاورزی را یکی از طرح های موفق بخش کشاورزی دانست و گفت: بر اساس قانون 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی بایستی به بخش کشاورزی اختصاص یابد و در چند سال اخیر این اعتبار از طریق طرح توسعه کشاورزی در اختیار استانها قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با بیان اینکه در مجموع حدود 450 میلیارد تومان از محل منابع طرح توسعه کشاورزی به استان کرمانشاه ابلاغ شده است، تاکید کرد: سهم استان کرمانشاه در مرحله اول 114 میلیارد تومان و در مرحله دوم 137 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه تمام سهم استان از محل طرح توسعه کشاورزی حدود 250 میلیارد تومان بود، گفت: علاوه بر این منابع با تلاش و پیگیری های صورت گرفته مبالغی نیز از سهم استانهایی که نتوانستند اعتبارات این طرح را جذب کنند، توسط استان کرمانشاه جذب شده است.

منصوری با اشاره به اینکه مصوبه دولت برای اجرا مرحله اول طرح توسعه کشاورزی اواخر سال 1390 ابلاغ شد، گفت: این مصوبه در خرداد ماه سال 1391 استارت خورد و پذیرش طرح ها و پرداخت تسهیلات از آن زمان آغاز شد.

وی گفت: با تلاشها و پیگیری های انجام شده، استان کرمانشاه توانست منابع مرحله اول را در شش ماهه اول به طور 100 درصدی جذب کند.

منصوری گفت: اعتبارات تخصیص داده شده مرحله اول طرح توسعه کشاورزی در استان کرمانشاه منجر به انعقاد قرارداد سه هزار و 200 طرح شد که تاکنون دو هزار و 700 مورد از آنها به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در دست اقدام هستند و به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در جذب منابع مرحله اول طرح توسعه کشاورزی در فهرست یکی، دو استان برتر کشور قرار داشتیم، افزود: در مرحله اول تمامی اقدامات مربوط به پذیرش و انعقاد قراردادها در استان اجرایی می شد.

وی سپس با اشاره به اینکه سود و نحوه پرداخت مرحله دوم طرح توسعه کشاورزی با مرحله نخست آن متفاوت بود، گفت: سود مرحله دوم 13 درصد اعلام شد و مراحل انجام آن به این صورت است که پس از تهیه شناسنامه پرونده ها در استان، تاییدیه آن به تهران ارسال می شد که پس از تایید در صندوق توسعه ملی نهایتا به استان ها ابلاغ و روند پرداخت تسهیلات انجام می گرفت.

منصوری گفت: در مرحله دوم طرح توسعه کشاورزی باز هم استان کرمانشاه از نظر ارسال تعداد شناسنامه ها به مرکز رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد و از نظر تحقق شاخصه های بخش نیز به عنوان استان برتر کشور شناخته شد.

منصوری افزود: در خصوص مرحله دوم نیز بیش از 90 درصد شناسنامه ها تهیه و ارسال شده و در بیش از 85 مورد آنها مصوبه صندوق توسعه ملی را دریافت کرده است و بر اساس آخرین آمارها 170 میلیارد تومان از محل منابع مرحله دوم منجر به انعقاد قرارداد شده است.

منصوری در ادامه به بیان اثرات طرح توسعه کشاورزی در استان کرمانشاه پرداخت و گفت: از محل منابع مربوط به این طرح در حوزه دام و طیور، شاهد افزایش 28 درصدی ظرفیت مرغداریهای گوشتی استان بودیم و در مجموع دو میلیون قطعه به ظرفیت جوجه ریزی استان در مرحله نخست این طرح اضافه شد که این رقم معادل کل اهداف برنامه پنجم توسعه می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در زمینه مرغ تخم گذار هم شاهد رشد شش درصدی، پروار بندی گوساله رشد 64 درصدی، پروار بندی بره رشد 231 درصدی و زنبور عسل رشد 43 درصدی بوده ایم.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تولیدات بخش شیلات استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: در شرایطی که تا ابتدای سال 1390 میزان کل تولید آبزیان استان هفت هزار و 500 تن بود با اجرایی شدن طرح های مربوط به طرح توسعه کشاورزی میزان کل تولیدات شیلاتی استان به 14 هزار تن افزایش یافته است و پیش بینی می شود این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه به 30 هزار تن برسد./س


                                 

برچسب ها: طرح ، توسعه ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.