سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقدمات پيوند ريه در دانشگاه علوم پزشکي مشهد فراهم شده است

رئيس دپارتمان قلب و ريه دانشگاه علوم پزشکي مشهد از فراهم شدن مقدمات پيوند ريه در دانشگاه خبر داد .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛دکتر رضا باقري اظهار داشت: ‌در حال حاضر 5 بيمار در ليست پيوند ريه در مرکز پيوند قلب و ريه بيمارستان امام رضا(ع) قرار دارند و در صورت دهنده مناسب از بيمار مرگ مغزي اين پيوند انجام خواهد شد .

دانشيار دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه مرکز پيوند قلب و ريه دانشگاه يکي از مراکز جامع و منحصر به فرد در کشور به شمار مي رود، خاطر نشان کرد: ‌اين مرکز از دو سال پيش پس از فراهم سازي بسترهاي مناسب فيزيکي، آموزش هاي تخصصي و نصب و راه اندازي پيشرفته ترين تجهيزات پزشکي بر اساس استانداردهاي بين المللي و با هزينه اي بيش از سي ميليارد ريال فعال و از يک سال پيش انجام پيوند قلب در اين مرکز آغاز شده است .

دکتر رضا باقري مجاورت اتاق عمل با بخش آی سی یو را از ویژگی های مهم این مرکز برشمرد و اظهار داشت: بخش پیوند قلب و ریه این مرکز با  21 تخت بستری مجهز، یک اتاق مجهز به دو دستگاه دیالیز (همودیالیز و CRRT ) که نیاز بیماران CRF  و ARF را برطرف می سازد، یک اتاق مجهز به سیستم پروسسور (تاریک خانه ) که در صورت نیاز هر موقع از شبانه راديوگرافی از بیماران گرفته شده و سریعاً چاپ می شود، وجود دو عدد دستگاه گازومتری  و سایر امکانات آزمایشگاهی مجهز و مدرن مي باشد.

دکتر باقري انجام 4 عمل پيوند قلب را از جمله فعاليتهاي اين مرکز در طول يک سال گذشته برشمرد و اظهار داشت: ‌تمامي مراحل آماده سازي، انجام جراحي و پيوند و مراقبتهاي پس از عمل در اين مرکز به طور جامع انجام مي شود .

رئيس دپارتمان قلب و ريه دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه تمامي مراحل درمان بيماران پيوند قلب به طور رايگان و با حمايتهاي وزارت بهداشت و دانشگاه انجام شده است، خاطر نشان کرد: انجام مراقبتهاي قبل و بعد از عمل براي بيماران پيوندي در بخش مراقبتهاي ويژه بر اساس استانداردهاي پيشرفته علمي صورت مي گيرد.

دکتر رضا باقري افزود: ‌از شهريور امسال نيز مرکز پيگيري از بيماران نارسايي قلبي در مرکز امام رضا(ع) راه اندازي شده است و  بيماران با مراجعه به اين مرکز اقدامات خدماتي قبل و بعد از عمل دريافت مي کنند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.