سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتح آبادی: نوجوانان ایرانی خوشحال باشند/نیجریه راحت گل می خورد

مربی سابق تیم فوتبال نوجوانان گفت: مهمترین ضعف تیم فوتبال نیجریه خط دفاع آن است این تیم خیلی راحت گل می خورد

غلامرضا فتح آبادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد نحوه عملکرد فوتبالیست های نوجوان گفت: بازی در مقابل تیم نوجوانان اتریش خیلی خوب بود و بچه ها نشان دادند که تمام نکات لازم برای به نمایش گذاشتن یک فوتبال واقعی را دریافت کرده اند و تمام این مسائل از مربی خوب نوجوانان یعنی دوستی مهر ناشی می شود.

نزدیک به 3 سال است که تیم فوتبال نوجوانان دست اوست و خوب می داند چگونه بازیکنان خوب را تربیت کند.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که باید نوجوانان خود را برای بازی در مقابل نیجریه آماده کنند این تیم با اینکه ضعف های زیادی دارد اما تیم قدرتمندی است و باید بچه ها با تجربه و هوش بالا وارد زمین شوند مهمترین ضعف نیجریه این است که خیلی راحت گل می خورد اگر مهاجمان از این فرصت به خوبی استفاده کنند می توانند نیجریه را نیز شکست دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: نمی خواهم منکر خوب بازی کردن نوجوانان ایرانی در مقابل اتریش شوم اما آنچه که مهم است خوب بازی کردن آنها از الان به بعد است.

وی تصریح کرد: درست است که تا این جای کار خوب ظاهر شدند اما باید تدابیر لازم برای بازی های آینده در نظر گرفته شود.

فوتبالیست های نوجوان باید از نظر روحی و روانی در بهترین حالت قرار گیرند باید آرامش کامل را برایشان فراهم کرد.

هرچه بازیکنان از محیط های پرتنش خبر و مصاحبه دور بمانند به نفعشان است مصاحبه با بازیکنان و دعوت کردن آنها به برنامه های تلویزیون به جز وارد کردن استرس به آنها هیچ فایده دیگری ندارد فقط باید آنالیز تیم را بالا برد.

وی در خصوص مقایسه تیم فوتبال بزرگسالان و نوجوانان گفت:

ایران پر از پدیده و بچه های با استعداد است

اما آن چه که باعث شده تیم ملی فوتبال بزرگسالان نتواند نتایج خوبی را کسب کند بالا بودن سن بازیکنان است کافی است به نوجوانان و جوانان اعتماد کنیم آنها به خوبی جواب اعتماد ما را خواهند داد.

اگر همین راهی را که برای تربیت نوجوانان رفته ایم را ادامه دهیم در سال های آینده می توانیم نتایج خوبی بگیریم بازی های باشگاهی و لیگ برتر نتوانسته اند کمک چندانی به فوتبال کنند اما حمایت کردن بچه های با استعداد از سنین کم تقویت همه جانبه ی آنها می تواند بازیکنان آینده داری را به فوتبال ایران تحویل دهد.

وی اظهار کرد: فوتبالیست های ایرانی از میانگین سنی بالایی برخوردارند و نه تنها در این جام جهانی، بلکه در سال های بعد نیز فوتبال ایران را با مشکل روبه رو خواهند کرد.

ما به این بازیکنان با استعداد برای کسب موفقیت در آینده نیازمندیم باید سرمایه گذاری های لازم را انجام داد و این موقعیت را از دست نداد.

فوتبال ایران فقط درگیر مسائل حاشیه ای دست بهتر است مسئولان بیشتر به فکر استعدادیابی باشند ما باید کار را از باشگاه ها شروع کنیم و بازیکنان خوب را پرورش دهیم این گونه هم به تیم بزرگسالان کمک کرده ایم هم فوتبال ایران وضعیت بهتری پیدا می کنند.

پايان متن/آق


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.