سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال پايان دوره "کريستينا کرشنر" در انتخابات پارلماني آرژانتين

نتایج انتخابات پارلمانی میان دوره ای آرژانتین ممکن است پایان دوره حکمرانی کریستینا کرشنر، رئیس جمهور کنونی این کشور را رقم زند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ انتخابات پارلمانی میان دوره ای آرژانتین در حالی برگزار می شود که حزب "کریستینا کرشنر"، رئیس جمهور کنونی این کشور امیدوار است با پیروزی در آن، زمینه تغییر قانون اساسی و امکان نامزدی کرشنر را برای بار سوم در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین فراهم کند. اما نتایج انتخابات امروز امکان دارد منجر به از دست رفتن اکثریت حزب کرشنر در پارلمان شود و برنامه های آن را نقش بر آب کند.

آنچه محبوبیت "کرشنر" را کاهش داده در واقع اوضاع اقتصادی آرژانتین است که در حال حاضر تورم بیش از بیست درصد را تجربه می کند.

"سرژیو ماسا"، رئیس دفتر سابق کرشنر که از حوزه بوئنوس آیرس نامزد شرکت در انتخابات شده است، با بهره برداری از این وضع می گوید ما باید دولت را وادار کنیم به اهدافش عمل کند. زیرا تورم چیزی برای حقوق کارگران و مستمری بازنشستگان باقی نمی گذارد.

برخی ها پیشبینی کرده اند انتخابات میان دوره ای کنونی پارلمان آرژانتین ممکن است نقطه پایان دوران حاکمیت کرشنری باشد که از ده سال قبل قدرت را در دست دارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.