سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعترافات يک عضو بازداشت شده بوکو حرام در نيجريه

یک شورشی عضو گروه "بوکو حرام" در بازداشتگاه نیروهای امنیتی ایالت «بورنو» در شمال شرقی نیجریه در برابر خبرنگاران به اتهامات خود اعتراف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ "مصطفی عجیمی" خطاب به خبرنگاران در "مایدوگوری" مرکز ایالت "بورنو" گفت برخی از اتباع کشورهای افریقایی کامرون، چاد و نیجر از جمله جنگجویانی هستند که در گروه مسلح آنها فعالیت می کنند.

وی افزود سال گذشته زمانی که از سوی برادرش به مرگ تهدید شده بود ، مجبور شد به عضویت در این گروه خشونت گرا درآید.

این عضو بازداشتی بوکو حرام در توضیح این مطلب افزود:  ما همگی در خانه ای در مایدوگوری زندگی می کردیم که برادرم سلاح کلاشنیکوف خود را در آن جا نگهداری می کرد و من اطلاع داشتم که وی عضو بوکو حرام است.

"عجیمی" در ادامه اعترافات خود افزود: «آن طور که به ما گفته شده است بوکو حرام در تعدادی از اردوگاهها مستقر است. در بین ما پزشک، مکانیک و صاحبان حرفه های مختلف وجود دارد. آنها افراد مسن تر در این گروه هستند و در واقع مافوق های ما محسوب می شوند. ما یونیفورم های نظامی مان را از کامرون می گیریم و علاوه بر این اتباع کشورهای کامرون ، چاد و جمهوری نیجر به عنوان عضو، ‌در میان ما هستند. ما با هماهنگی همدیگر حمله می کنیم.»

 این عضو بازداشت شده بوکو حرام گفت :« ماموران پلیس ششم اکتبر پس از یک حمله مرا در حالی که روی زمین افتاده بودم با خود بردند و به ارتش تحویل دادند.» وی افزود سایر شورشیان همراه من به خیال آن که من مرده ام ، مرا رها کردند و رفتند. من اکنون خواهان خروج از گروه بوکو حرام هستم اما در شرایط دشواری قرار دارم.افراد مافوق در این گروه ما را در اردوگاه شستشوی مغزی داده اند.

وی به جوانان هشدار داد از پیوستن به بوکو حرام خودداری ورزند و خاطرنشان کرد زندگی در اردوگاه با موانع و مشکلات زیادی همراه است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.